موضوعات

کنکور تمام زحمات آموزش و پرورش در حوزه تربیت را هدر می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با معلمان با اشاره به وجود موسسات مختلف وآموزشگاه های تست زنی گفت:

-کنکور تمام زحمات آموزش و پرورش در حوزه تربیت را هدر می دهد.

– آموزش و پرورش باید از متدهای جدید آموزشی جهان در فرآیند تعلیم وتربیت استفاده کند وروش های سنتی را تغییر دهد و با جایگزین کردن کارهای تحقیقی و پژوهشی، پرورش دانش آموز پژوهش گر را در دستورکار قرار دهد، زیرا با روش های سنتی دانش آموز در پایان تحصیلی به یک انبار محفوظات تبدیل می شود.

-تحول و تغییر در آموزش و پرورش باید با سرعت بیشتری صورت گیرد و با استفاده از
مدل های مختلف آموزشی کیفیت در مدارس ارتقا یابد و معلمان از فراگیری متدهای آموزشی روز دنیا عقب نمانند.

– امروزه بازار کار برای دانش آموزان فنی وحرفه ای بیشتر از سایر رشته های تحصیلی است. در سال های اخیر شاهد هجوم افراد به سمت رشته های پزشکی و در نتیجه شاهد تراکم در این رشته ها و خالی ماندن صندلی رشته های غیرپزشکی در دانشگاه ها هستیم، بنابراین آموزش و پرورش باید در جهت ایجاد توازن بین رشته های تحصیلی تلاش و در این زمینه در مدارس فرهنگ سازی کند.

-لاریجانی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در راستای حذف کنکور گفت: همه زحمات نظام تعلیم و تربیت را کنکور هدر می دهد، زیرا دانش آموز به جای فراگیری مهارت در مؤسسات مختلف آموزشی، مهارت تست زنی می آموزد و از سایر مهارت های زندگی باز می ماند، بنابراین تست زنی جای تربیت را گرفته است.

-وی کاهش فشار به دانش آموزان را امری ضروری برشمرد و عنوان کرد: تست زنی و کنکوری کارکردن، خلاقیت و ابتکار دانش آموزان را از بین می برد، بنابراین وزارت علوم باید درخصوص حذف کنکور با آموزش و پرورش همکاری کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه مساعدت می کند.

-رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دانشگاه نیز باید اعتبار و اختیار بدهیم تا دانشجویان خود را انتخاب کنند.
—————————————————————–
ماخذ: http://medu.ir/news/item/628787?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب