موضوعات

تأثير 30 درصدي سوابق تحصيلي در كنكور 96 به صورت تاثیر مثبت

13950810Pp51lpa227

تأثير 30 درصدي سوابق تحصيلي در كنكور 96 به صورت تاثیر مثبت

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش از تأثير 30 درصدي سوابق تحصيلي دانش آموزان در كنكور سال 96 به صورت مثبت خبر داد. شامل 25% نمرات دیپلم (دورس امتحان نهایی سوم دبیرستان ) و5% پیش دانشگاهی.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، پيش از ظهر امروز عبدالرسول عمادي اظهار كرد: طبق مصوبه آخرين جلسه شوراي سنجش و پذيرش كه در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با موضوع تأثير سوابق تحصيلي در كنكور تشكيل شد، مقرر شد؛ وضعيت تأثير سوابق تحصيلي در كنكور سال 96 همانند سال 95، 30 درصد مثبت باشد. وي افزود: تأثير مثبت بدين معناست كه اگر نمره درسي به افزايش نمره كنكور كمك كند اعمال مي شود و اگر تأثير منفي داشته باشد اعمال نخواهد شد و از اين لحاظ دانش آموزان نگران تأثير منفي نمرات در كنكور نباشند. عمادي تصريح كرد: 25 درصد اين سوابق تحصيلي مربوط به پايه سوم متوسطه است كه امتحاناتشان به صورت نهايي برگزار مي شود و 5 درصد ديگر به پيش دانشگاهي مربوط مي شود. رئيس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش خاطرنشان كرد: اين تأثير سوابق تحصيلي در ضريب دروس كنكور به دانش آموز اين فرصت را مي دهد تا در زمان بيشتري يعني در طول 2 سال تحصيلي، پايه سوم و پيش دانشگاهي دروس موردعلاقه اش را مطالعه و نمرات دلخواهش را كسب كند. وي افزود: سوابق تحصيلي تنها شامل نمرات تك تك دروسي است كه دانش آموز در امتحانات نهايي كسب كرده است وربطی به معدل ندارد. (1)

توضیح بیشتر :tm

الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می شود.
 
 
ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق‌تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.
 
تبصره: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال خواهد شد. ( 2 ) 

———————————————————————————————————

به نقل از :

( 1 ) مرکزسنجش وزارت آموزش و پرورش (http://www.aee.medu.ir/)
لینک خبر http://www.aee.medu.ir/IranEduThms/theme2/cntntpge.php?pgid=22&rcid=188

( 2 )  ایسنا

دیدگاه‌های این مطلب