موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره209) : بادیپلم ریاضی مربوط به سال 82 ، آیا می توانم با تغییر رشته، دیپلم تجربی بگیریم؟

تغییررشته برای سوابق تحصیلی

سوال:

با سلام من دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی دارم و میدونم که برای کنکور تجربی دادن مشکلی نیست اما من دیپلمم مال سال ۸۲ هست و نمی تونم سوابق تحصیلی داشته باشم و الان برای کنکور ۲۵٪ سوابق تحصیلی تاثیر داره … آیا امکانش نیست من با تغییر دیپلمم به تجربی و امتحان دادن دروس مورد نیاز برای تغییر رشته ، دیپلم تبدیل بشه به حالتی که بتونم سوابق تحصیلی داشته باشم ؟
( فرستاده شده توسط : حامد)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
امکان گرفتن دیپلم جدیدی را با عنوان رشته تجربی دارید. تا برای سوابق تحصیلی از آن استفاده کنید. اما به نظر ما این کار دراولویت نیست!!! برای اینکه انرژی، وقت و… زیادی از شما به هدر می دهد و شما حداقل باید یک سال دوباره دوران دانش آموزی را تجربه و طی کنید. آنهم اگر بخواهید از شیوه تطبیق واحد برای پذیرش دروس مشترک بین رشته ریاضی و تجربی استفاده کنید، ونمرات دروس مشترک بین دو رشته ریاضی و تجربی بالا نباشد، باز با هدف مورد نظرتان فاصله دارید. چون محتوای خیلی از درس ها تغییر پیدا کرده است ، در صورت درخواست تطبیق واحد دروس کمی را از شما می پذیرند. اگر بخواهید تمام درس های رشته تجربی بخوانید، زمان آن طولانی تر شده و زحمت شما بیشتر می شود.

*لذا تاکید می کنیم که اگر معدل نمرات دیپلم ریاضی شما که برای سوابق تحصیلی گروه تجربی دخالت دارد بین 16 یا 18 است، 25 درصد دخالت سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت و یا مستقیم ارزش برگشت به عقب و این همه زحمت و زمانی را که برای آن می گذارید ندارد. به نظر ما اگر توان خود را صرف آماده شدن برای کنکور تجربی کنید، بسیار بهتر خواهدبود.

»»»برای مشاهده تاثیر نمرات درس به درس در رشته های مختلف به عنوان سوابق تحصیلی در کنکور، به سوال عمومی شماره 60 مراجعه کنید.

به هرحال اگر خواستید برای گرفتن دیپلم جدید تجربی اقدام کنید، شرایط و کارهایی را که باید انجام دهید، با توضیحات مفصل در پست پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی، ذکر کرده ایم. لطفا برای جلوگیری از تکرار پاسخ های مکرری که برای دیگر کاربران ارایه شده است، به ماخذ مذکور مراجعه نماید.

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما approval
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب