موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 196 ) : هنگام ثبت نام کنکور در گروه آزمایشی انسانی با مدرک پیش دانشگاهی تجربی، سایت سنجش پیغام می دهد که “شما گروه آزمایشی متناسب با مدرک خود انتخاب نکردید” چرا ؟!

fillingforms

سوال:

با سلام
ممنون از توضیحات بسیار واضح و خوبتون راستش یه سئوال خیلی مهم داشتم منم مدرک پیش دانشگاهیم تجربیه میخوام تو آزمون آزمایشی انسانی شرکت کنم
میخوام بدونم اگه این چیزی که شما میگید درست باشه پس چرا وقتی برای ویرایش اطلاعاتم وارد سایت سنجش شدم
اول صفحه با فونت قرمز و درشت نوشته بود شما گروه آزمایشی متناسب با مدرکتون انتخاب نکردید
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۱۴ در ۹:۵۵ ق.ظ – توسط : احمد )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

این پیغام برای تمامی داوطلبینی که گروه انتخابی کنکور آن ها با نوع رشته دیپلم و پیش دانشگاهی شان غیر متناظر(غیرمرتبط)است، بعد ازتکمیل فرم ثبت نام، اعلام شده است. این نکته تنهابرای یادآوری و تذکراست که داوطلب مطمئن باشد که درست انتخاب کرده است. و لذاهیچ مشکلی برای شرکت شما در گروه آزمایشی که با نوع رشته و مدرک دیپلم وپیش دانشگاهی، متفاوت است، وجود ندارد.

*به متن دفترچه شماره 1 کنکور( راهنمای ثبت نام )توجه کنید:

1- صفحه 16 ذیل قسمت د: توضیحات مهم دیگر ): هر داوطلب می تواند بدون توجه به نوع دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و یا نوع گواهینامه دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آموزش متوسطه و تنها برا اساس میزان علاقه مندی خود به رشته تحصیلی دریکی از پنج گروهی آزمایشی ثبت نام و در آزمون مربوط به آن شرکت نماید.

2- صفحه 16 ذیل تبصره 5 قسمت د: توضیحات مهم دیگر ): داوطلباني که برابر ضوابط آموزش و پرورش بیش از یک دیپلم اخذ نموده اند، برای ثبت نام در آزمون سراسری با توجه به علاقه مندی خود منحصراً کد سوابق تحصیلی دیپلمی را که قصد استفاده برای ادامه تحصیل از آن را دارند، لحاظ نمایند.

»»» پس مشخص است که معنای این جمله از متن دفترچه این است که داوطلب با هر نوع دیپلمی می تواند در هریک از گروه های آزمایشی شرکت کند و نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی مهم نیست.

سلامت و سعادت مند باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج ابراهیمی

 

دیدگاه‌های این مطلب