موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 175 ) : تغییر رشته از تجربی به رشته گرافیک در پایه دوم دبیرستان …؟

Change

سوال:

سلام من سال دوم رشته تجربی هستم والان که یک ترم گذشته آیا میتوانم تغییر رشته بدهم وادامه ی ترم دومم را در رشته ی گرافیک بگذرانم.. من علاقه ی شدیدی به گرافیک دارم و دوسال کلاس طراحی مرفتم خواستم بپرسم ایا امکانش هست؟؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۱۷ در ۱۰:۳۴ ق.ظ – توسط: دانش آموز )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

پاسخ اول) تغییر رشته بعد از شروع سال تحصیلی:
خیر!!! تغییر رشته در حال حاضر، با شروع سال تحصیلی و دربین آن امکان ندارد! تغییر رشته فقط با سال تحصیلی قابل  پی گیری و انجام انجام خواهدبود.

پاسخ دوم) با شروع سال تحصیلی مساله شما ” تغییر ثبت نام ” نه ” تغییر رشته” :
با شروع سال تحصیلی می توان این مساله را تحت عنوان ” تغییر ثبت نام ” برای پایه دوم در رشته مورد نظراست، نام برد نه ” تغییر رشته”. مثل شما که در رشته تجربی ثبت نام کرده اید اما می خواهید در رشته گرافیک که مربوط به هنرستان است، تحصیل نام کنید.

در ابتدای سال تحصیلی در مهرماه(قبل از ارسال ثبت نام قطعی مدرسه در سیستم سناد) در همان مدرسه ای که دانش آموز در حال تحصیلی است.

این تغییر ثبت نام در ابتدای سال، به شرطی قابل انجام است که رشته مورد درخواست، در اولویت های برگه شماره هدایت تحصیلی، ذکر شده باشد.

اگر رشته مورد نظر دانش آموز در آن مدرسه نباشد، مساله فرق می کند. در این حالت دو تا تغییر لازم است، یکی تغییر ثبت نام رشته است و دیگری تغییر مدرسه و انتقال به واحد آموزشی دیگر که قاعدتا توفق مدرسه مقصد را لازم دارد.

پاسخ سوم ) تغییر رشته سال تحصیلی آینده امکان خواهد داشت:

اگر بخواهید رشته گرافیک را از طریق شاخه فنی حرفه ای تحصیل کنید، باید امتحان تغییر رشته بدهید.

امتحان تغییر رشته در دو نوبت خرداد و شهریور انجام می شود.

توصیه اول ما این است که؛ امتحانات خرداد را با موفقیت به پایان برسانید، بعد از آن برای تغییر رشته به رشته مورد نظر(گرافیک) طبق ضوابط آن از طریق مدرسه کنونی خود، اقدام نمایید.

توصیه دوم ما این است که؛ در طول سال تحصیلی(از ترم دوم تا زمان امتحان تغییر رشته در شهریور ماه، خود را برای دروس تغییر رشته آماده کنید.

چون جدول دروس رشته های شاخه فنی و حرفه ای خیلی متنوع و زیاد است، لذا دورس تغییر رشته به رشته گرافیک از طریق شاخه فنی حرفه ای را از دفترمشاوره مدرسه و یا واحد مشاوره اداره آموزش و پرورش منطقه خود دریافت کنید

اگر بخواهید رشته گرافیک را در سطح پایین تر علمی و سطح مهارتی بالاتری، از طریق شاخه کار ودانش تحصیل کنید، نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید و بعد از اتمام سال تحصیلی در پایه دوم، می توانید اقدام نمایید.

*** اگر سوال و ابهامی داشتید، فقط ار طریق تماس تلفنی جویا شوید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب