موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی – شماره 114 ) : با وجود دو واحد افتاده در پیش دانشگاهی ریاضی، در خواست تغییر رشته برای رشته تجربی؟

choice

سوال:

با وجود دو واحد افتاده در پیش دانشگاهی رشته ریاضی، چگونه می توان برای تغییر رشته به رشته تجربی، اقدام کرد ؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

اولا: تغییر رشته فقط از پایه سوم به پیش دانشگاهی امکان داشته و تنهایک بار در تابستان انجام می شود. بنابراین تغییر رشته در مقطع پیش دانشگاهی معنا ندارد.!

ثانیا: اگر تغییر رشته مورد نظر به قصد ادامه تحصیل در گروه تجربی درمقطع دانشگاه و سپس شغل وابسته به آن، صورت می گیرد ، بدانید که تحصیل در گروه تجربی ( به خصوص رشته پزشکی) شرایط و خصوصیات ویژه ای را می طلبد. و مطمئنا سختی ادامه تحصیل در گروه تجربی ( آن هم برای تحصیل در رشته های ممتاز آن) به مراتب سخت تر از گروه ریاضی است. لذا به نظر مابرای این تغییر مسیر، حتما از مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی بهره بگیرید و بدون اطلاعات کافی تصمیمی نگرفته و اقدامی انجام ندهید.

ثالثا: اگربرای تحصیلات دانشگاهی و بعد شغل مربوط به آن، به این نتیجه رسیدید که در گروه تجربی ادامه تحصیل بدهید! چون نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروههای آزمایشی ملاک نیست ، پس می توانید با همان مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی در کنکور تجربی شرکت کنید. ولذا نیازی به تغییر رشته ندارید.
توصیه ما این است که اگر دلایل کافی برای ادامه تحصیل در گروه تجربی داشته و این تغییر مسیر تنها به خاطر دوواحدافتاده و فرار از رشته ریاضی نیست ، سعی کنید دو واحد باقیمانده را به اتمام برسانید و برای شرکت در کنکور گروه تجربی برنامه ریزی و… داشته باشید.

اگر سوال وابهامی داشتید، فقط از طریق تماس تلفنی با دفتر مشاوره ما، پرس و جو کنید.( نحوه تماس به عنوان” تماس باما” در نوار مشکی بالای سیات در صفحه اصلی موجود است)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب