موضوعات

نیاز به فرآیند علمی و مدرن برای بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش

اداره آموزش

«« وزیرآموزش و پرورش: ما نیازمند یک فرآیند علمی و مدرن برای بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم و بهسازی نیروی انسانی حتی از تربیت معلم هم مهمتر است. »»
«« رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات: در رأس همه امور ابتناء بر اخلاق نیازمند دوری از سیاست زدگی است. »»

فانی در مراسم انتصاب جدید رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:
مدیریت نیروی انسانی و حرکت علمی و سامان دهی منابع انسانی موجب شد تا از نیروی انسانی به شکل مطلوب استفاده کنیم .
وی بر بهسازی نیروی انسانی تأکید کرد و گفت: ما نیازمند یک فرآیند علمی و مدرن برای بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هستیم و بهسازی نیروی انسانی حتی از تربیت معلم هم مهمتر است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: با این تعداد نیروی انسانی در آموزش و پرورش فرصت بهبود شرایط در کشور به حد مطلوب نخواهد رسید و ناچاریم تعداد و توسعه نیروی انسانی را در آینده به گونه ای مدیریت کنیم که بدانیم طی 10 سال آینده روند نیروی انسانی در آموزش و پرورش چگونه خواهد بود.
فانی خواستار مدیریت یکپارچه سیستم ها در این وزارتخانه شد و ادامه داد: برای هم افزایی و بهبود عملکرد، سازمان ویژه ای جز مدیریت یکپارچه سیستم ها نداریم.
وزیر آموزش و پرورش، مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات را مغز متفکر آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: همه باید کمک کنند این مرکز به جایگاه واقعی خود برسد.

* طرح تدوین برنامه جامع 10 ساله به منظور ترسیم دورنمای آینده نیروی انسانی آماده خواهد شد

محمدحسین سلیمی جهرمی نیز در این مراسم گفت: مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات سه حوزه مهم را دنبال می کند و از مهمترین کارهای این مرکز، برنامه ریزی است که آموزش و پرورش را متحول می کند و زمینه ساز یکپارچگی و انجام در برنامه ها خواهد بود و اولین اولویت استقرار نظام جامع برنامه ریزی است.
وی در خصوص منابع انسانی خاطر نشان کرد: ساماندهی منابع انسانی، جذب و تأمین نیروی انسانی از برنامه های مهم مرکز است و طرح تدوین برنامه جامع 10 ساله به منظور ترسیم دورنمای آینده نیروی انسانی آماده خواهد شد.

سلیمی جهرمی (رئیسجدید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش) کاهش تمرکز در برنامه ریزی و ساماندهی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و بر اجرایی شدن این کار زیربنایی تأکید کرد.
وی در خصوص حوزه فناوری، همسوسازی آن از طریق سیاست گذاری و برنامه ریزی را از اولویت های خود در این حوزه عنوان کرد و افزود: ارائه آمار دقیق و واحد از برنامه های اصلی در این مرکز است.
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، مدیریت مبتنی بر اخلاق را یک ضرورت خواند و اظهار داشت: در رأس همه امور ابتناء بر اخلاق نیازمند دوری از سیاست زدگی است.

خسرو نظری (رئیس سابق مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش) از مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات به عنوان مرکز ثقل آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: مجموعه کارکنان مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات علی رغم همه محدودیت ها و موانع موجود در سیاست ساماندهی نیروی انسانی موفق عمل کرد و این سیاست جدی در سال گذشته با محوریت اقتصاد مقاومتی که مطالبه رهبری بود به خوبی اجرا کرد.

نظری (رئیس سابق مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش) با اشاره به نظام جامع برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: نظام جامع برنامه ریزی با ایجاد هماهنگی و تعامل بین بخشی می تواند زمینه ساز همدلی و همزبانی بین دولت و ملت شود.

وی افزود: پالایش تثبیت دوره ها و سنجش صلاحیت های معلمان از دیگر اقدامات مهم این حوزه است.

——————————————————————————————————- به نقل: شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)

دیدگاه‌های این مطلب