موضوعات

اجرای سیاست چندتألیفی کتب درسی برای هر یک از دروس پایه های تحصیلی

n

»» منظور از این طرح ؛ در اختیار داشتن چند  کتاب درسی برای هر یک از دروس پایه های تحصیلی در مدارس است.مثلا برای درس ریاضی  پایه هفتم دو یا چند کتاب درسی مصوب در اختیار معایمن خواهد بود  که به انتخاب اداره آموزش و پرورش شهر یا منطقه و یا به انتخاب هریک از مدارس و یا شاید به انتخاب خود معلم ، برای تدرسی در نظر گرفته می شود. این طرح چندین سال است که در برخی از کشورهای مثل ژاپن اجرا می گردد. «««

مدیر عامل انتشارات مدرسه اعلام آمادگی کرد:
اجرای سیاست چندتألیفی کتب درسی و راه‌اندازی باشگاه معلمان نویسنده

مدیرعامل انتشارات مدرسه برای اجرای سیاست چندتألیفی کتب درسی اعلام آمادگی کرد و گفت: در نظر داریم در سال جاری باشگاه معلمان نویسنده را راه اندازی کنیم.     images (1)

سید احمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش » خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضرورت توجه به چندتألیفی و تمرکز زدایی در تالیف کتاب های درسی اظهار کرد: امسال آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که امکانات لازم را در اختیار معلمانی که توانایی و تجربه نویسندگی و تالیف دارند، قرار دهد.

وی افزود: بر این اساس می‌توانیم کتب نگارش شده را در گروه‌های علمی خود به بحث و نقد بگذاریم.

مدیرعامل انتشارات مدرسه با بیان اینکه کتب قابل قبول و استاندارد می‌توانند به عنوان یک کتاب کمک درسی مناسب برای دانش آموزان ارائه و یا از سوی گروه علمی ما به عنوان منبع درسی معرفی شوند، گفت: در نظر داریم در سال جاری باشگاه معلمان نویسنده را راه اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا، سال گذشته وزیر آموزش و پرورش به اجرای سیاست چند تألیفی در قالب برنامه‌ی درسی ملی و تمرکز زدایی در تالیف کتاب‌های درسی اشاره کرده و گفته بود: توصیه من استفادۀ بیشتر از معلمان در تالیف کتاب‌های درسی است زیرا معلمی که عمرش را در یک پایه یا رشتۀ تحصیلی مصروف می‌کند تجربیاتی را در میدان عمل کسب کرده که به طور یقین در نیازسنجی آموزشی، اتخاذ روش‌های مناسب تدریس، انتخاب محتوای مناسب با سن، توان و سلایق دانش‌آموزی می‌تواند در تالیف کتاب درسی بهتر از هر کس دیگر موثر و کمک رسان باشد. تقویت این حرکت و استفاده و باور معلمان برای ورود به تالیف کتاب درسی می‌تواند در فضای آموزشی و ایجاد انگیزۀ بیشتر در مجموعۀ فرهنگیان موثر باشد.
————————————————————————————————-
ماخذ: خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) / سرویس: اجتماعي – آموزش و پرورش
کد خبر: 94011603448 – یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۳ – کد خبرنگار: 71424 789654.jpg

دیدگاه‌های این مطلب