موضوعات

اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش با 131 راه کار ؛ از قول وزیر آموزش و پرورش

««« امسال از 131 راهکاری که در سند تحول پیش بینی شده است به 40 راهکار آن ورود پیدا کرده ایم و در قالب 99 برنامه بحث اجرایی کردن سند را دنبال می کنیم اما اجرای اصلی سند بعد از تصویب نقشه راه آغاز خواهد شد. »»»b

“علی اصغر فانی” در جمع خبرنگاران کرمانی درباره سند تحول نظام آموزش و پرورش گفت: این سند در واقع مهمترین سند بالادستی است که آینده آموزش و پرورش را رقم خواهد زد و این سند تحول مبنای برنامه ششم توسعه کشور خواهد بود.

او درباره میزان موفقیت اجرای این طرح نیز گفت: سند تحول در واقع هنوز اجرا نشده است و تنها در 3 سال پیش سال ششم ابتدای به مقطع ابتدایی کشور اضافه شد البته بدون آمادگی قبلی این کار انجام شد که مشکلاتی نیز به همراه داشته است.

فانی گفت: از ابتدای دولت یازدهم معتقد بودیم که این سند باید نقشه راه برای پیاده سازی داشته باشد و ورژن نهایی آن تا یک ماه آینده آماده خواهد شد و در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی این نقشه راه را ارائه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال از 131 راهکاری که در سند تحول پیش بینی شده است به 40 راهکار آن ورود پیدا کرده ایم و در قالب 99 برنامه بحث اجرایی کردن سند را دنبال می کنیم اما اجرای اصلی سند بعد از تصویب نقشه راه آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌های این مطلب