موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 78 ) : امکان شرکت در کنکوربرای رشته تربیت بدنی با دیپلمرشته گرافیک هنرستان ؟

12707080482uzurzk
سوال:

ادامه تحصیلات دانشگاهی در یکی از دانشگاههای کاردانی فنی حرفه ای، کاردانی علمی کاربردی و یا دولتی( کنکور سراسری) در رشته تربیت بدنی، با دیپلم هنرستانی در رشته گرافیگ، چگونه امکان دارد؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

پاسخ اول) بحث هدایت تحصیلی و شغلی:
رشته گرافیک رشته خوب و آینده داری است. در حالی که شاید تربیت بدنی ثبات رشته گرافیک را نداشته باشد، مگراینکه کسی امکان این را داشته باشد که در رشته تربیت بدنی، به صورت حرفه ای کار کند. خلاصه اینکه باید دلیل کافی برای این تغییر رشته داشته باشید. توصیه ما ، در اولویت اول؛ بهرگیری از مشاوره تخصصی در این زمینه ، با استفاده از روش های علمی خودش ، ازجمله تحلیل دقیق تست های هوش، تست رغبت شغلی و شخصیتی می باشد.

پاسخ دوم) شرکت در کنکور فنی حرفه ای و یا دانشگاه علمی کاربردی:
برای شرکت در کنکور این دو دانشگاه باید نوع دیپلم شما با نوع رشته انتخابی برای ادامه تحصیل در دوره کاردانی یکی باشد! لذا در دفترچه راهنمای ثبت نام این دو دانشگاه آمده است که برای پذیرش در کاردانی تربیت بدنی فقط دیپلم تربیت بدنی فنی حرفه ای لازم و قابل قبول است.
یعنی شما برای انتخاب رشته تربیت بدنی حتما باید دیپلم تربیت بدنی داشته باشید. و دیپلم های دیگر قابل قبول نیست!
*استناد ما به مطلب زیر است:
1- براساس بندالف شرایط اختصاصی ذکر شده در صفحه 1 دفترچه راهنمای کنکور دانشگاه فنی حرفه ای وبند1 یادآوری های مهم در صفحه 2 همان دفترچه، فقط دارندگان دیپلم فنی متناظر با رشته انتخابی در دفترچه کنکور، می توانند ثبت نام نمایند.”
2-همچنین درجدول شماره3 (صفحه 18)دفترچه راهنمای مذکور؛ کدرشته شماره 37 این نکته ذکر شده است.
3- درجدول فوق(شماره3- صفحه 18) برای کاردانی رشته تربیت بدنی، قسمت دیپلم قابل قبول از هنرستان کار ودانش را خالی گذاشته است. قاعدتا معنای آن این است که در شاخه کار ودانش رشته تربیت بدنی نداریم و این رشته فقط در هنرستان فنی حرفه ای وجود دارد.

پاسخ سوم: شرکت در کنکور سراسری در گروه های آزمایشی ریاضی یا تجربی یا انسانی:
اگر اصرار به ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی دارید، راه دیگر آن شرکت در کنکورسراسری در یکی از گروه های آزمایشی ریاضی یا تجربی و یا انسانی است که رشته تربیت بدنی در زیر گروه آن ها موجود باشد. لازمه این کار گذراندن دوره پیش دانشگاهی در یکی از رشته های نظری است . برای این کار هم باید تغییر رشته بدهید. یعنی در تابستان پایه سوم به پیش دانشگاهی باید در امتحانات تغییر رشته یکی از رشته های گروه نظری شرکت کنید. برای پی گیری این روش و اقدامات لازم جواب مناسب خود را در پست ” پاسخ به سوالات ” سایت ما جستجو کنید.
ان شاءالله به جواب مناسب رسیده باشید.
در صورت نیاز می توانید با ما تماس بگیرید.

سلامت وموفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب