موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 70 ): آیا امکان شرکت در کنکور فنی حرفه ای با دیپلم تجربی وجود دارد؟

13911130000367_PhotoA

سوال:

با توجه به اینکه شاخه فنی حرفه ای، پیش دانشگاهی ندارد و کنکور فنی حرفه ای بادیپلم سه ساله فنی انجام می شود، آیا امکان شرکت در کنکور فنی حرفه ای با دیپلم تجربی وجود دارد؟؟!!

پاسخ :                                     1356504724_elmi-karbordi-la                

به نام خدا
وبا سلام

1- برای شرکت در کنکور سراسری(چه کاردانی و کارشناسی) گذراندن دوره پیش دانشگاهی و ارایه مدرک آن لازم است .

2- برای شرکت در کنکور کاردانی مراکز فنی حرفه ای، دیپلم متناظر و دقیقا متناسب با رشته انتخابی لازم Help-کار دانی پیوسته آزاد-بدون آزمون_001است. در کنکور کاردانی فنی حرفه ای، درفرم ثبت نام ، ابتداء انتخاب رشته می شود، سپس متناسب با آن ، داوطلب در کنکوررشته انتخاب شده شرکت می کند. بنابراین شما با دیپلم تجربی نمی توانید، دراین کنکورمراکزفنی حرفه ای ثبت نام و شرکت نمایید.( لطفا شرایط اختصاصی آن را در صفحه 2 دفترچه راهنمای کنکور فنی حرفه ای، که پی دی اف آن را پست  معرفی متون و کتاب قرار داده ایم، بخوانید.

3- در صورتی که شما نمی خواهید دوره پیش دانشگاهی را بگذارنید و می خواهید با دیپلم تجربی، ازطریق رشته های فنی حرفه ای وارد دانشگاه شوید،می توانید دانشگاه علمی کاربردی و یا دانشگاه کاردانی آزاد بدون کنکور را پی گیری نمایید(متن دفترچه های راهنمای آن را در آدرس های داده شده سایت ما و یا در سایت سازمان سنجش، ملاحظه بفرمایید.)

درصورت ابهام و سوال مجدد، می توانید با دفترمشاوره ما تماس تلفنی داتشه باشید( نحوه تماس در نوار مشکی رنگ بالای سایت موجود است)

سلامت و موفق باشید

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب