موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی- شماره 116): امتحان تغییررشته از سوم ریاضی به پیش تجربی ، با کمبود فرصت و درعین حال انتظار نمره خوب؟؟؟!!!

sjs1r6sdswghjc69p71t

سوال:

با سلام
من دانش اموز سال سوم ریاضی هستم و میخوام توی تابستون تغییر رشته بدم . توی مدرسه نمونه درس میخونم و در صورتی میتونم سال بعد هم توی مدرسه نمونه باشم که نمره امتحان تغییر رشته ام تقریبا بالای ۱۵ باشه.فکر میکنم که تابستون وقت کمی باشه واسه خوندن دوتا کتاب زیست و از طرفی هم برای امتحانات نهایی باید خیلی تلاش کنم و در طول سال هم ظاهرا وقت چندانی برای زیست خوندن ندارم به نظرتون بهترین کار چیه که هم از درسای امسالم عقب نمونم و توی خرداد نتیجه بگیرم و هم بتونم تو امتحان تغییر رشته نمره کافی بگیرم؟
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۲۷ در ۶:۰۲ ب.ظ – توسط : لیلی )

پاسخ: 

به نام خدا
وبا سلام
امتحان نهایی به صورت کتبی و درحوزه نهایی برگزار می شود. بنابراین باید تسط کافی داشته باشید. لذا توصیه ما انتخاب یکی از راه های زیر است:
1- اگر بخواهید در گروه تجربی(پزشکی و…) در کنکور شرکت کنید، قاعدتاباید هم به زیست علاقه مند باشید و استعداد فراگیری بالایی داشته و همچنین باید برای آن وقت بگذارید. پس این فرمایش شما که فرصت ندارید، با راهی که انتخاب می کنید، ناهماهنگ است. در رشته تجربی برای کنکور و جدی تر دوره دبیرستان و کنکور در مسیر دانشگاه، واقعا باید در حد بسیار زیادی وقت گذاری کنید و درس بخوانید. اگر چنین توان و خوصله و امکانی را ندارید، در انتخاب رشته تجربی تجدید نظر کنید.

2- کمترین آ ن این است که شما باید این دو کتاب را دقیق بخوانید و بعد برای رفع اشکال از دیگران کمک بگیرید.

3- در صورت برنامه ریزی درست برای درس های رشته ریاضی پایه سوم؛ می توانید از کلاس یک آموزشگاه خوب و قوی بهره ببرید.

4- در اولویت آخر هم این است که اگر از طرفی فرصت شما برای کارانفرادی و یا شرکت در کلاس آموزشگاه محدود است واز طرف دیگر تمکن مالی دارید، می توانید معلم بگیرید . تعداد جلسات معلم خصوصی بستگی به میزان علاقه و استعداد یادگیری شما دارد!

* جمع بندی اینکه؛ بدون استفاده از کلاس و یا رفع اشکال کار امتحان تغییر رشته در حدی که شما انتظاردارید(نمره 15) مشکل است. و باز تاکید می کنیم که معلم خصوصی در اولویت نیست! بلکه انتخاب درست رشته تحصیلی و بالطبع شغلی،آمادگی و استعداد وعلاقه یادگیری در گروه تجربی ، همچنین برنامه ریزی درست و واقع بینانه مهمترین اولویت هایی است که باید پی گیری آن باشید!!!

سلامت وموفق باشید

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب