موضوعات

پاسخ سوال( اختصاصی شماره 78): با توجه به جاماندن از امتحان تغییر رشته، برای ادامه تحصیل در رشته فنی ساختمان، چه راهی پیشنهاد می کنید؟

lable-fani
سوال:

سلام خسته نباشید
من امسال سوم ریاضی هستم و متولد مرداد ۷۶ هستم.میخوام تغییر رشته بدهم به رشته ی فنی ساختمان. ولی دیر اقدام کردم و به امتحانات تغییر رشته شهریور ماه نرسیدم!
الان باید چکار کنم؟ میتونم امسال درسو بذارم کنار و سال دیگه به سال سوم فنی تغییر رشته بدم؟
وقتم خیلی کمه واقعا ممنون میشم زود جوابمو بدید
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۱۶ در ۱۱:۰۹ ق.ظ – توسط:عرفان)

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام
درحالت معمول وقفه تحصیلی به ضرر شماست و توصیه نمی شود! اگر به رشته ساختمان علاقه دارید، چندراه برای رسیدن به هدف خود دارید:

1- درصورتی که بخواهید با رتبه علمی بالاتری در رشته موردعلاقه ادامه تحصیل دهید، قاعدتا راه آن دیپلم ریاضی و سپس گذراندن سال آخر(پیش دانشگاهی) در همین رشته است. از این راه شما بهتر می توانید درکنکور سراسری برای پذیرش در دانشگاههای دولتی روزانه، شبانه، آزاد و یا غیرانتفاعی، شرکت کنید.

2- درجه نازل تر این است که سوم ریاضی رابا گرفتن دیپلم به پایان برسانید وسپس برای ادامه تحصیل در رشته ساختمان در سطح کاردانی، برای دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنید.

3- برای موارد اضطراری، اگر بخواهید سال سوم را درس نخوانید، می توانید از قانون وقفه تحصیلی استفاده کنیدکه مسائل مربوط به آن در پاسخ به سوال 29 و 26 و33 اختصاصی در پست پاسخ به سوالات(نوارقرمزبالای سایت)آمده است. منتهی این راه به دلیل دردسر ارایه مدارک لازم برای استفاده از وقفه تحصیلی و توجیه مساله سربازی، در حالات معمول توصیه نمی شود. مگر برای کسی که در شرایط خیلی سختی برای ادامه تحصیل قرار داشته باشد!!!
درصورت ابهام و سوال مجدد می توانید با ما تماس بگیرید.
سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید