موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۴9): راه جبران کمبود حدود نیم نمره دریک از درس های امتحان تغییر رشته؟

سوال:

باسلام و خسته نباشید آقای ابراهیمی، من دانش آموز کلاس سوم ریاضی بودم و۴تااز دروس رو افتام(درزمان امتحانات یکی ازنزدیکانم فوت کردن) وتقریبا مطمئن هستم که نمره ی لازم رو کسب می کنم البته توی امتحانات تغییر رشته به انسانی شرکت کردم وباسختی نمره عربی روکسب کردم(سوالات روبا کلید تصحیح تطبیق دادم)ولی امتحان ادبیات از بخت بدم چند وقت دل درد شدید گرفتم تا تقریبا نیم روز قبل امتحان تونستم شروع به خوندن امتحان کنم. ولی متاسفانه باتطبیق پاسخنامه فکر کنم بین۹.۵ تا ۱۰ بشم ونمیتونم تغییر رشته بدم ولی بخاطر علاقه بسیار شدید ووافری نسبت به رشته انسانی دارم و کاملا ناامید شدم میخاستم ببینم راهی هست که امسال انسانی بخونم وکنکور انسانی بدم لطفا۱راهی بهم پیشنهاد میدید کنکور۹۴ چطور(باشرایطی که گفته میشه ممکنه کنکور حذف بشه)
ببخشید که طولانی شد.
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۱۴ در ۵:۵۳ ب.ظ- توسط:امین نصیری)

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
راه حل اول- پی گیری تجدید نظر یاارفاق:
معمولا حدود نیم نمره را در تجدید نظر ارفاق خواهند نمود. لذا از طریق مدرسه خودتان پی گیری کنید، تا مساعدت نموده و از حوزه تصحیح نمره قبولی حداقل ۱۰ را بگیرید. به خصوص اینکه این امتحان تغییر رشته بوده و هیچ تاثیری در معدل و سوابق تحصیلی شما ندارد.
راه حل دوم- در صورتی که مشکل شمااز راه حل اول به نتیجه نرسیده و اصرار به تحصیل در رشته انسانی در دوره پیش دانشگاهی را دارید:
برای این کارباید مشکل سربازی با استفاده از معافیت تحصیلی حل کنید.لذا اگر تمکن مالی دارید می توانید با دیپلم ریاضی در دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکورثبت نام کنید، سپس مرخصی تحصیلی گرفته و در طول سال تحصیلی با روش های که ذکر می شود در کلاس های درس دوره پیش دانشگاهی رشته انسانی شرکت کرده و در خرداد ماه سال بعد به صورت داوطلب آزاد(متفرقه)درامتحانات دوره پیش دانشگاهی رشته مورد نظرتان، شرکت کنید.
* نحوه شرکت در کلاس های درس دوره پیش دانشگاهی:
–اگر تمکن مالی دارید، می توانید درس های پیش دانشگاهی را در کلاس های آموزشگاه آزاد یا یک دبیرستان غیر دولتی به صورت مستمع الآزاد شرکت کنید .
–اگر تمکن مالی ندارید باید یک مدرسه دولتی قوی را انتخاب کنید تا به صورت مستمع الآزاد از کلاس های آنجا استفاده کنید. البته در صورتی که بتوانید موافقت مدیر آن جا را بگیرید
در صورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت تماس با ما در نوار قرمز رنگ بالای سایت)
سلامت و موفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی آموزشی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

2 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ سوال(اختصاصی شماره ۴9): راه جبران کمبود حدود نیم نمره دریک از درس های امتحان تغییر رشته؟»

  1. سلام توروخدا جوابمو زود بدید.
    من دانش آموز خوبی بودم و معدلم 18/86 بود توو سال اول.
    ولی از سال دوم افت کردم . با معدل 17/66.
    امسال تصمیم گرفتم بخونم و خوندم حتی از سال اول هم بیشتر ولی معدلم فک کنم کمتر از 17 حتی بشه.
    نمیدونم نمیدونم مشکلم چیه.
    کلا خسته شدم ولی درس خوندن رو دوست دارم به خاطر همین جبرانش برام خیلی سخت نیست ولی نمیدونم از کجا باید شروع کنم من خیلی بیشتر از اینا حقمه.
    تو رو خدا زودتر جوابمو بدید چون باید زود شروع کنم.
    در ضمن رشته ریاضی سال سوم هستم.
    ممنون.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      راه حل برای مساله مورداشاره نیاز مند تجزیه و تحلیل وضعیت شماست و این با همفکری شما میسر می شود. به نظر می رسد، با چند سطر یادداشت بنده و شما، امکان دستیابی به جوابی روشن که بتوانید راه حلی را برای تصمیم قطعی بگیرید، وجود ندارد. مشاوره در حد مساله شما نیاز به جلسه هدایت تحصیلی – شغلی دارد. و یا حداقل به صورت شفاهی، تا حدی مساله بررسی شود. بنابراین در صورت تمایل می توانید با ما تماس داشته باشید( روزهای یکشنبه ۹۲/۱۰/۲۲ یا سه شنبه ۹۲/۱۰/۲۴ ویا پنج شنبه ۹۲/۱۰/26- از 9 صبح تا ۱۲ ظهر – شماره های ۲۲۶۰۳۱۴۹ و ۲۲۶۰۷۶۲۲ و ۲۲۶۰۸۳۸۰ و ۲۲۶۱۴۰۷۰ – داخلــی ۶۵۳ – مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش)
      *** در صورت اشغال بودن تلفن و یا… می توانید برای روابط عمومی پیغام( نا م و شماره تماس خود را )بگذارید، تا با شما تماس بگیریم .
      سلامت و موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید