موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی شماره 48): راه حل برای ادامه تحصیل با دیپلم فنی در رشته مورد علاقه پیش دانشگاهی که از امتحان تغییر رشته جامانده است!

سوال:
با سلام
من دیپلم مکانیک خودرو فنی رو امسال با معدل ۱۸ گرفتم و به دلایلی از ثبت نام در امتحانات تغییر رشته تجربی جا موندم حالا امتحان زیست ۱ برگزار شده و من پی دوندگیهایی که داشتم، بدلیل کشوری بودن امتحانات از شرکت در باقی امتحانات هم منع شدم. ضمن اینکه رشته تجربی در اولوییتهای اول من برای انتخاب رشته بود وبه اشتباه وارد این رشته شدم .هیج علاقه ای به ادامه تحصیل در این رشته ندارم و بنا به بخشنامه های آموزش و پرورش من فقط حق شرکت در آموزش غیر حضوری رو دارم و این وضعیت (عدم شرکت در کلاسهای پیش دانشگاهی مدرسه) قبولی بنده رو در کنکور سال آینده در رشته پزشکی بسیار کاهش میده.سوال بنده اینه که آیا راهی وجود داره که من بتونم امسال پیش دانشگاهی بخونم؟ آیا استثنائاتی در بخشنامه های ابلاغ شده وجود داره که بتونم وارد پیش تجربی در مدارس عادی بشم؟ ضمن اینکه بنده تنها ۱۶ سالم بیش نیست.
متشکرم
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ در ۱:۵۱ ب.ظ توسط Pooyan )

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
پاسخ اول؛امکان شرکت در امتحان تغییر رشته:
امتحان تغییر رشته سال سوم به سال آخر(پیش دانشگاهی)فقط یکبار در تابستان هر سال انجام می شود. بنابراین اگر در شهریور ماه امسال در امتحان تغییر رشته شرکت نکرده اید، نمی توانید در دوره پیش دانشگاهی رشته مورد نظرتان، ادامه تحصیل بدهید.

پاسخ دوم؛ گذراندن دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد( متفرقه)
طبق اصلاحیه آیین نامه دوره پیش دانشگاهی، کسانی که شرایط ادامه تحصیل در دوره پیش دانشگاهی روزانه را دارند، نمی توانند در دوره شبانه و یا به صورت داوطلب آزاد ثبت کرده و امتحان دهند. بنابراین با توجه شرایطی که در سوال مطرح کردید(سن و…) شما نیز نمی توانید غیر از شرکت در دوره روزانه راهی دیگری ندارید.
پس شما باید یک سال صبر کنید و در تابستان سال بعد در امتحانات تغییررشته مورد علاقه خودشرکت کنید.

پاسخ سوم: حضور و شرکت در کلاس های درس رشته مورد علاقه در دوره پیش دانشگاهی در سال جاری:
توصیه می شود که حتما سال تحصیلی را در کلاس های درس – به شیوه ای که ذکر می شود- در طول سال جاری شرکت کنید تا وقت و آمادگی شما برای ادامه تحصیل ضایع نشود. در این صورت برای سال بعد تحصیلی در دوره پیش دانشگاهی، قوی تر عمل خواهید کرد.
*** می توانید به یکی از شیوه های زیر عمل نمائید:
–اگر تمکن مالی دارید، می توانید درس های پیش دانشگاهی را در کلاس های آموزشگاه آزاد یا یک دبیرستان غیر دولتی به صورت مستمع الآزاد شرکت کنید .
–اگر تمکن مالی ندارید باید یک مدرسه دولتی قوی را انتخاب کنید. البته در صورتی که بتوانید موافقت مدیر آن جا را بگیرید تا به صورت مستمع الآزاد از کلاس های آنجا استفاده کنید.
***در صورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید.(قسمت تماس با ما در نوار قرمز رنگ بالای سایت)
سلامت و موفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی آموزشی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید