موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی- شماره ۳9): علاقه برای تغییر رشته به کامپیوتر در شاخه فنی و حرفه ای با وجود تحصیل در رشته ریاضی در سوم و چهارم دبیرستان؟

j0382584
سوال:
سلام من سال آبنده سال چهارم ریاضیم اما دوست دارم تغییر رشته بدم و فنی کامپیوتر درس بخونم باید چکار کنم و چه درس هایی رو باید امتحان بدم؟ ممنون میشم هرچه زودتر جوابم از همینجا بدید
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۶/۰۲ در ۴:۲۰ ب.ظ – توسط: محمد)

پاسخ:
به نام خدا
وباسلام
دو پاسخ عمده برای شما داریم:
۱- در نظام فعلی، طول مدت تحصیل شاخه فنی حرفه ای، تنها سه سال بوده و فارغ التحصیلان هنرستان در پایان سال سوم دیپلم فنی می گیرند. به عبارت دیگر شاخه فنی حرفه ای و کاردانش دوره پیش دانشگاهی ندارند. برای همین است که اجازه شرکت در کنکور سراسری را با دیپلم فنی ندارند. مگر اینکه یا دوره پیش دانشگاهی را بگذرانند و یا دوره فوق دیپلم در همان شاخه فنی حرفه ای را به اتمام برسانند.
۲- اگر به رشته کامپیوتر علاقه دارید، پیش دانشگاهی همان رشته ریاضی را بخوانید، و سپس در کنکور گروه ریاضی رشته کامپیوتر را در اولویت های انتخاب خود قراردهید. اگر نگران سختی رشته ریاضی در دوره پیش دانشگاهی و یا کنکور گروه ریاضی هستید، برای ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی و یا دانشگاه آزاد فرصت دارید. به خصوص رشته های بدون کنکور.
می توانیدرشته ها و دانشگاه ها ی بدون کنکور را مطالعه و بررسی کنید.
در صورت ابهام،سوال خود را ارسال فرمایید.
مطمئنا با جدیت، موفق خواهید بود.
سلامت باشید.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید