موضوعات

رتبه 85 کنکورتجربی92؛ خانم رقیه فرجی از شهر دور افتاده مرزی استان کرمانشاه به نام ثلاث باباجانی

رتبه 85تجربی-92
واقعا جادارد که همه گروه های؛
دانش آموزان، اولیاء ایشان، معلمین و برنامه ریزان آموزشی مدارس و همچنین کارشناسان آموزش و پرورش ، این خبر را به خوبی مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
سه عامل مهم موفقیت:
خانم رقیه فرجی عامل اصلی موفقیت خود را توکل بر خدا، اعتماد به نفس، برنامه ریزی و تلاش می داند. او در خانواده ای زندگی می کند که فردی با تحصیلات دانشگاهی نبوده است تا وی را در رسیدن به هدفش کمک کند و یا مشورت دهد.
مشروح این گفتگو:images (7)

سوال: خانم رقیه فرجی وقتی که خبر کسب این رتبه را شنیدید کی بود و چه احساسی داشتید؟

جواب: راستش من بعدازاینکه نماز صبح را خواندم، خوابیدم.آن شب مدام دراین فکر بودم که چه رتبه ای رابدست آوردم. دلم شور می زداما من خودم می دانستم که امتحانم را خوب داده بودم.

وقتی که خوابم برده بود، با صدای ضربه ای که به شیشه خانه ما زدند بلند شدم و دوستم که همسایه ما است من را صدا زد و گفت نتایج کنکور سراسری اعلام شده و از من خواست که برای گرفتن نتایج به منزل آنها بروم. من بلافاصله رفتم و وقتی نتیجه را مشاهده کردم برای مدتی تقریبا برایم یک حس ذوق زدگی به وجود آمده بود مخصوصا و قتی تبریک اطرافیانم را می شنیدم.7de5fe557b96d60b505b1844523995ee (1)

بسیار خوشحالم که توانستم این رتبه را کسب کنم و خوشحال تر از آن هستم که به فضل و یاری خداوند توانستم نتیجه زحماتی را که کشیده ام را بگیرم.

سوال:آیا خود شما فکر می کردید که این توانایی را دارید که در کنکور سراسری چنین رتبه ای را به دست بیاورید؟

جواب: بله چون همیشه در مدرسه شاگرد ممتاز بودم و وقتی درس خواندن برای کنکور را شروع کردم ، برای رتبه های برتر درس می خواندم و سال گذشته در کنکور سراسری رتبه هزار را کسب کردم که فقط چند رشته را انتخاب کردم و تصمیم گرفتم که در سال ۹۲ رتبه بهتری را به دست بیاورم.

سوال:عامل موفقیت خودتان را چه می‌دانید؟12

جواب: بیش از هرچیزی لطف خداوند و دعای خیر پدر، مادر و معلمانم و اینکه همیشه سعی می کردم مفید درس بخوانم و اعتقاد و اعتماد به نفس در کسب رتبه خوب را در وجود خودم تقویت می کردم. البته باید این را هم بگویم که توکل به آدم پشتکار خوبی می دهد.

دوست دارم داندانپزشک شوم به همین دلیل اولویت های اولم در انتخاب رشته دندانپزشکی است و بعد از آن پزشکی.

سوال: آیا در کلاس کنکور هم شرکت می‌کردید؟

جواب: خیر. متآسفانه بنا به محرومیت یا هر دلیل دیگری که بود در منطقه ما اصلا کلاس کنکوری وجود نداشت تا در آن شرکت کنیم.

سوال:آیا کلاسهای فوق برنامه نیز شرکت می‌کردید؟

جواب: خیر. بعد از مدرسه تنها جا برای درس خواندن فقط خانه بود.
سوال: شما در خانواده کسی را داشتید76869869038555bc28cc46e6f4261e21Self-EsteemHypnosis که تحصیلات دانشگاهی داشته باشند؟

جواب: نه نداشتم. برنامه ریزی داشتم. من با توجه به توانایی و انرژی ای که در خودم می دیدم برنامه ی درسی را برای خودم تهیه کردم و بر طبق آن پیش می رفتم. روزی حدود ۷ ساعت و در هفته می توان گفت که ۵۰ ساعت مطالعه داشتم. به هر حال معتقدم تلاش و کوشش در جهت رسیدن به اهدافی که آدمی آن را می خواهد و رضایت خدا در آن است غیر ممکن نیست.

سوال: چه سخنی با دانش آموزانی که خود را برای کنکور سال بعد آماده می کنند، دارید؟46296044
جواب: در درجه اول توکل به خدا داشته باشند و بعد تلاش و کوشش همراه با برنامه ریزی درست و اصولی و اعتماد به نفس می تواند آنها را موفق کند.
——————————————————————
منبع: مرصاد نیوز( با کمی ویراستاری و تنظیم توسط مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید