موضوعات

کنـــــکور اهــــــــــــــــداف نــظام تــــعـــــلیــم و تربــیــــــت را تــــــــــــأمیــــــــن نــــــــــــــــمی‌کند!!!؟؟؟

 در هفتمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور : 

 -هدف ما از تشکیل این جلسات  بررسی مسائل و  مشکلات مشترک بین دو دستگاه و دستیابی به تفاهم مشترک برای حل این مسائل است.

  • نقطه آغاز علم دیدن، شنیدن و اندیشیدن است و مهمترین جایگاهی که به دانش آموزان در بهتر دیدن، شنیدن و اندیشیدن کمک می‌کند و این سه ظرفیت را ارتقا می دهد،  مدرسه است.

  •  مهمترین زمان شکل گیری شخصیت دانش آموزان و کسب علم و اندوختن تجربه که بعدها در آینده دانش آموزان نقش تاثیرگذاری دارد، زمانی است که دانش آموزان در مدارس می‌گذرانند.

  • ما درصدد پرورش دانش آموزان پرسشگر، پژوهشگر، خلاق و نوآور هستیم که قادر باشند خوب بشنوند و تحلیل‌گر مسائل باشند و در نهایت خوب سوال کردن را بلد باشند.

  •  آینده کشور در عملکرد امروز آموزش و پرورش خلاصه شده است.

  • اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی در جهت ارتقاء سطح علمی دانش آموزان در مدارس است. طرح‌هایی مانند طرح جابربن حیان، طرح شهاب، جشنواره جوان خوارزمی، مسابقات علمی و پژوهشی که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود و پژوهش‌‌سراها، که در دولت تدبیر و امید  از 300 پژوهش سرا به 665 پژوهش سرا افزایش یافته است. با هدف ارتقاء علمی دانش آموزان است. در صدد توسعه فناوری‌های نانو، سلول‌های بنیادی پزشکی، زیست فناوری، گیاهان دارویی و طب ایرانی هستیم و محصولات ارزشمندی را برای آشنایی دانش آموزان با مفاهیم اولیه این موضوعات تولید کرده‌ایم.

  • حمایت از پژوهشگران و مخترعان را بسیار با اهمیت است. حمایت از دانش آموزان مخترع و پژوهشگر می‌تواند ضمن ایجاد انگیزه در دانش آموزان به آنها در پیشبرد اهداف و مقاصد علمی کمک کند.

  •  برای تقویت حضور موثر و کارآمد دانش آموزان در المپیادها برنامه ریزی می‌کنیم.

  • المپیادها  از جمله زمینه‌های فعالیت و همکاری ما و حوزه علمی و فناوری است و به جدیت در حال برنامه‌ریزی در این مسیر هستیم تا بتوانیم به موفقیت‌های بیشتر در این زمینه برسیم.

—————————————————————————————————————–

گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از هفتمین برنامه از سلسه برنامه‌های گفتگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور ( سخنان حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورشبا حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهور، اعضای شورای معاونان و روسای760 منطقه در کشور )

انتخاب بخشی از مطالب جلسه و ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش ( ج . ابراهیمی )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید