موضوعات

وضعیت آموزش مدارس ، امتحانات خرداد ، هدایت تحصیلی در پایان سال تحصیلی 99-98

خلاصه مطالب بیان شده توسط جناب آقای دکتر سلطانیان ( مدیر کل آموزش متوسطه وزارت )در جلسه وب کنفرانس چهارشنبه 99/2/10 :

1-در آینده نزدیک دوره آموزش ضمن خدمت در رابطه با شبکه شاد اجرا خواهد شد.
2-حدود 650 فیلم از تدریس مطالب 30% آخر کتابها بزودی در شبکه شاد قرار می گیرد .
3-کانال پژوهش سراها در شبکه شاد راه افتاده و در آینده برنامه های دیگری از جمله ارائه کارنامه و هدایت تحصیلی و ….. برنامه متنوع دیگر در شبکه قرار می گیرد .
4-امتحانات نهایی که از 17 خرداد شروع می شود . در هر روز حداکثر 2 گروه امتحان می دهند ک تراکم دانش آموزکمتری را داشته باشیم .(تجربی و ریاضی یک روز – انسانی و معارف یک روز )
5-از 80% محتوای درسی 16 نمره سوال طرح می شود و 20% دوم سوال اختیاری ( دانش آموز میتواند 4 نمره را از قسمت پایانی یا از قسمت اول امتحان دهد )
6-در کنکور سراسری نیز همین برنامه در حال پیگیری است . ( مطابق محتوای امتحان نهایی )
7-بارم بندی تغییراتی کرده که سازمان پژوهش در حال تهیه آن است .
8-پایه های دهم و یازدهم . اگر تا خرداد ماه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد ، مشکلی برای حضور دانش آموزان نیست ، امتحانات در مدرسه انجام می شود،درغیر اینصورت با نظر معلم و مرجعیت معلم( آموزش ها و امتحانات و نمرات قبلی و پروژه و ….) نمره دانش آموز مشخص می شود .
9-در صورت اعتراض دانش آموز به نمره کسب شده با روش دوم ملاک نظر شورای مدرسه است .
10-در مورد هدایت تحصیلی شاید ضرایب دروس نهم تغییری کند ولی اگر امتحان حضوری برگزار نشد ملاک همان نمرات گزارش شده دبیران است.
11-درمورد هدایت تحصیلی در سال آینده رشته های ریاضی و معارف فقط اولویت الف دارند، ولی رشته های تجربی وانسانی اولویت های الف و ب و ج دارند .
12-آزمون های نمونه و تیز هوشان اگر شرایط برگزاری فراهم شود بصورت مجزا برگزار می شود ، در غیر اینصورت ( مولفه ها و شاخص های جایگزین ) مشابه ورودی به کلاس هفتم نمونه دولتی ها عمل می شود .
13-بخشنامه ثبت نام و پروژه مهر 99 با شرایط خاص حاضر ابلاغ خواهد شد .
14-مدیران روستایی که مشکل ورود به شبکه شاد را دارند باید کد ملی و اطلاعات کامل آنها توسط فن اوری در سناد تعریف شود .
15-برای تغییر رشته اگر اجازه حضور در امتحان در خرداد فراهم نشود ، 2 فرصت امتحانی ( شهریور و مهرماه ) پیش بینی شده است .
16-هر تصمیم برای دانش آموزان روزانه گرفته شود برای مدارس بزرگسالان نیز اجرایی است . و فقط واحد های حضوری مثل روزانه عمل می شود دانش آموز داوطلب آزاد امتحان نهایی را مثل سایرین در حوزه انجام می دهد و بدون نمره مستمر و اگر دروس افتاده از پایه های 10 یا 11 داشته باشد در شهریور و جبرانی مهر ماه امتحان می دهد .( شیوه نامه ابلاغ می شود )
17-آزمون ترمیم معدل برای شرکت در کنکور مثل سنوات قبل وجود دارد و امتحان نهایی است .
18-در مورد کلاس های جبرانی و سایر فعالیت های تابستان الان نمی توان نظری داد بعدا اعلام می شود .
19-دانش آموزان نظام آموزشی قبلی ، از 1/7/99 همه دانش آموزان باید وارد نظام جدید 3 – 3 – 6 شوند و تطبیق صورت گیرد .
20-برای نظارت همکاران ادارات در شبکه شاد برنامه داریم و اعلام می کنیم .
21-شروع سال تحصیلی بعد قرار نیست تغییری داشته باشد . چون تا پایان خرداد تعیین تکلیف می شودو نظری برای شروع از 15 یا 1 شهریور نیست . طبق ماده 3 آیین نامه آموزشی دوره متوسطه معلم ارزشیابی آغازین انجام می دهد لازم باشد جلساتی دروس قبلی را مرور می کند .و با توجه ثبت نام و سازماندهی نیرو ها و …… شروع سال تحصیلی از ابتدای مهر ماه 99 مورد نظر است .
22-برای اینترنت رایگان پیگیر هستند .
23-مدارس تلاش کنند قسمت های اخر کتاب هم با روش های ممکن در فرصت باقی مانده تدریس شود سال آینده تدریس دروس قبلی در کار نیست فقط آزمون آغازین و ………
24-دستورالعمل همکاری دبیران با مدیر در استفاده از شبکه شاد ابلاغ می شود . مدیران محترم دقت نمایند شبکه شاد رسانه ملی وزارت اموزش و پرورش است و همه ما که در بدنه آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستیم باید شرایط بهره مندی دانش آموزان و همکاران از این شبکه را فراهم کنیم . در مکان های که امکان دسترس به آن وجود ندارد برنامه های جانبی را داریم .

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید