موضوعات

 توسعه کمی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش شهر تهران 

 با هدف برنامه ریزی برای هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان به سمت رشته های شاخه فنی ؛  عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بر توسعه کمی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تاکید و تصریح نمود و خواستار بروز کردن تجهیزات هنرستان ها شد.

در این نشست ضمن تحلیل وضع موجود هنرستان های دولتی و غیردولتی شهر تهران به تفکیک منطقه؛ رشته؛ جنسیت، تعداد و کلاس و تراکم دانش آموزی؛ ظرفیت های خالی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین جایگاه شهر تهران در کشور در توسعه متوازن بین شاخه ای مورد بحث و گفتگو قرار گرفت تا با هدف گذاری مناسب برای سال تحصیلی آینده شاهد رشد کمی و کیفی شاخه های مهارتی باشیم.

لازم به ذکراست دلایل استقبال دانش آموزان پایه نهم از برخی رشته ها و اقدامات لازم جهت معرفی رشته های جدید؛ بازار کار آینده و توجه به کارآفرینی مورد تاکید مدیرکل آموزش و پرورش تهران قرار گرفت و مقرر شد برای مناطق راهکارهای عملیاتی مناسب پیشنهاد و با حضور مسئولان در هر منطقه بحث و بررسی بیشتر صورت پذیرد.

——————————————————————————————————————————————–

گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران از شورای فنی و حرفه ای – کاردانش شهر تهران ( https://www.medu.ir/fa/news/item/1040114/?ocode=10004602 )

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید