موضوعات

احتمال تغییر زمان کنکور و امتحانات نهایی/دانش آموزان و فرهنگیان مناطق سیل زده نگران نباشند

امیرعلی نعمت‌الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از وضعیت مدارس و تحصیل دانش آموزان در مناطق سیل زده پرداخت و گفت:

– همکارانم در اکثر مناطق سیل زده و آسیب دیده در ایام تعطیلات نوروز، با همت جهادی تلاش کردند تا حد امکان مدارس از روز شنبه آماده گشایش باشند؛ در آق قلا و گمیشان استان گلستان انتقال کانکس‌ها و میز و نیمکت مورد نیاز را نیز انجام دادیم.

– تمهیدات لازم پیرامون جبران عقب افتادگی‌های درسی دانش آموزان در مناطق سیل زده اندیشیده شده است خانواده‌ها نگران درس بچه‌ها نباشند. ظرف چند روز آینده رایزنی‌هایی بین وزرای آموزش و پرورش و علوم درباره زمان برگزاری کنکور هم صورت خواهد گرفت.

– تاکید موکد ما این است که حفظ جان دانش‌آموزان و معلمان اولویت اول آموزش و پرورش و نظام است. بر همین اساس، بنا شد تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس در استان‌ها و مناطق توسط ستادهای بحران انجام شود که در مناطق مختلف حسب شرایط ابلاغ و اعلام شده است.

– غیبت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان اهل شهرستان‌های سیل زده فعلاً تا یک هفته، موجه تلقی شود تا بتوانند در شهر خود حضور داشته باشند و دغدغه خانواده‌هایشان را کمتر کنند

– کارگروهی در وزارتخانه با دستور وزیر برای پیگیری مسائل سیل تشکیل شده است.

– به دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان این اطمینان را می‌دهم که اگر وقفه‌ای هم در مدارس بوجود آمد و ناچار شدیم کلاس‌های درس را تعطیل کنیم جای نگرانی نیست و حتماً تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد تا با اردوهای جایگزین، افزایش کلاس‌های درسی و فوق برنامه وقفه یا تعطیلی کلاس‌های درس را جبران کنیم.

– خانواده‌ها دغدغه نداشته باشند و اجازه بدهند مسئولان مناطق و دست اندرکاران ستادهای بحران به کارشان مشغول باشند.

– یکی از مسائل نگران کننده اهالی شهرستان‌های مختلف درگیر سیل آسیب روحی و روانی بویژه برای آنها که عزیزان شان را از دست داده‌اند، وجود دارد. تلاش کردیم با کمک کانون پرورش فکری بسته‌های امداد فرهنگی و هنری نیز توزیع کنیم. در استان گلستان انجام فعالیت‌های هنری استمرار می‌یابد.

– همچنین در حوزه کتاب، نوشت افزار و کتب دانش آموزان که در اثر سیل از بین رفته است و قابلیت استفاده ندارد نیز تدبیر لازم اندیشیده شد و سازمان پژوهش مکلف شد همه کتب مورد نیاز را فراهم کند.

– تصمیم بر این شد که بتوانیم با کمک کمیته امداد کار مشترکی انجام داده و کمک‌های دانش آموزی را جمع آوری کنیم که در حال تدوین سازوکار آن هستیم و به‌زودی اعلام خواهد شد.

– معاونین وزیر و مسئولان ذیربط در سازمان نوسازی مرتب در مناطق سیل زده حضور می‌یابند، اما هنوز سیل تمام نشده و آمار دقیقی نداریم.

– تمام امکانات و تجهیزات خود را در حد بضاعت در اختیار سیل زدگان با اولویت فرهنگیان و دانش آموزان قرار دادیم و امیدواریم در یک کار جمعی همه با هم بتوانیم از این مرحله هم عبور کنیم.

– ظرف چند روز آینده رایزنی وزرای علوم و آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری کنکور صورت می گیرد.

– درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی هم تصمیم‌گیری می‌شود. هنوز منتظر گزارش‌های نهایی ستاد بحران و مدیران کل آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم درباره چگونگی برگزاری امتحانات نهایی تصمیم گیری کنیم.


————————————————————————————-
به نقل از : ایسنا ( با انتخاب بخشی از خبر و ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش – ج ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید