موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 215) : دانش آموز پایه 10 و یا 11  که در امتحان تغییر رشته برای پایه بالاتر شرکت نـکرده و یا نمره حد نصاب آن را بدست نیاورده ، آیا راهی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه اش برای پایه بالاتر وجود دارد؟ 

سوال: دانش آموز پایه 10و یا 11 دوره روزانه که فرصت شرکت در امتحان تغییر رشته را برای پایه بالاتر پیدا نـکرده است و یا نـتوانسته نمره حـد نصـاب نمره را در امتحان تغییررشته کسب نمایید، چه راهی برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه اش برای پایه بالاتر وجود دارد؟ ( دانش آموز پایه 10 برای تغییر رشته به پایه 12 و دانش آموز پایه11 برای تغییر رشته به پایه 12)

پاسخ کوتاه : طبق ماده 74 آیین نامه دوره بزرگسالان ، همچنین ؛ آنچه که از بند6 تذکرات مندرج درشیوه نامه تغییررشته ابلاغ شده تحت عنوان تغییر رشته درون شاخه ­ای پایه 11 به 12بدست می آید ؛ دانش آموز پایه 10و یا 11 که فرصت شرکت در امتحان تغییر رشته را برای پایه بالاتر پیدا نکرده است و یا نتوانسته نمره حد نصاب نمره را در امتحان تغییررشته کسب نمایید ، به شرط داشتن سایرشرایط ازجمله شرط سنی، می­ تواند بدون امتحان تغییر رشته ، در دوره بزرگسالان و یا آموزش ازراه دور ادامه تحصیل دهد. متذکر می گردد که؛ تحصیل دانش آموز دوره روزانه با سن 17 یا 18 سال در مدارس بزرگسالان در اولویت نبوده و توصیه نمی کنیم. در صورت ضرورت و البته با یک برنامه ریزی دقیق و مناسب ، انتخاب روش تحصیل از راه دور، مضرّات کمتری نسبت به دوره بزرگسالان دارد. ( در ادامه؛ پاسخ تفصیلی را با ارایه مستندات آن در 3 صفحه بخوانید) 

توجه:درصورت تاربودن هریک از تصویرها و فرم های پیوست شده زیر ، ابتداءً برروی آن کلیک کنید و بعد ذخیره نموده و سپس آن را چاپ نمایید :

 

 

 

دیدگاه‌های این مطلب