موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی شماره-20): زمان انصراف از دانشگاه و امکان آمادگی برای شرکت دوباره در کنکور در یک رشته و دانشگاه دیگر؟

کنکور
سوال:

دستت درد نکنه واقعا مرسی ببخشید که زحمت دادم اما دیگه اینهمه بهم جواب دادید به اینها هم جواب بدید تا تکمیل بشه.
میتونم پیام نور برم،اخه اولش کارت پیام نور نگرفتم وقتی که میخواستم برا کنکور ثبت نام کنم فقط کارت دولتی گرفتم رتبم تو تجربی 60000 شد البته بدون خوندن
دوست داشتم برم پیام نور رشته زبان بعد انصراف بدم
بعدش کی باید انصرف بدم؟دی ، بهمن اسفند فروردین چه ماهی بهتره؟
میتونم وقتی که انصراف دادم مثلا اگه دی امسال انصراف بدم،میتونم درسای ریاضی فیزیک رو بگیرم و امتحان دیپلم بدم؟
به نظر شما درسایی مثل دیفرانسیل ، هندسه تحلیلی که درسای سخت تر هستش رو میتونم تو کنکور بزنم؟ البته هرچند که نیازی به ترسیدن از این درسا ندارم
ریاضی برای من شیرینه
دستتون درد نکنه اگه میشه به این سوالاتم جواب بدید دیگه سوالی نداشتم.

جواب:

با سلام مجدد
در مورد موضوع مورد سوال شما ؛
1- همانطور که گفتم برای استفاده از معافیت تحصیلی باید دانشجو باشید. بنابراین تفاوتی از این لحاظ بین دانشگا ها نمی کند.(پیام نور هم شامل آن می شود) منتهی مقوله مرخصی تحصیلی ، قانون خود را دارد. شاید هردانشگاهی ضوابط خود را داشته باشد. آیا تنها یک ترم مرخصی بدهد یا دو ترم پشت سر هم ؟ آیا گواهی خاصی ( مثل گواهی پزشکی و امثال آن را بخواهد ) یا نه ؟ باید از بخش آموزش دانشگاه مورد نظر (سایت یا تلفنی و یا حضوری)سوال کرد .
2- شما باید کل سال را کلاس رفته و با یک برنامه جدی ، مثل دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی درسال جاری کار کنید(منتهی امکان حضور در مدرسه وجود ندارد، بنابراین باید از کلاس های آمادگی کنکور آموزشگا های آزاد اتسفاده کنید. البته در این مورد که کدام آموزشگاه بهتر است تحقیق کافی داشته باشید.)
3- در نظام جدید با قانون فعلی؛ امکان اخذ دو مدرک تحصیلی ( مثلا هم ریاضی و هم تجربی) وجود ندارد. چه برای دیپلم و چه در دوره پیش دانشگاهی. بنابراین ؛ همانطور که در سوالات قبلی پاسخ دادم ، امتحان تغییر رشته تنها مجوزی برای ورود شما به رشته غیر متناظر با دیپلم است. و ارزش دیگری ندارد. لذا در معدل سالانه و یا کتبی هم محاسبه نمی شود.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید