موضوعات

پاسخ به سوال(اختصاصی شماره- ۱8): تغییر رشته از رشته گرافیک(شاخه فنی حرفه ای) به رشته تجربی پیش دانشگاهی (شاخه نظری)؟

93970396776490809093
سوال:

سلام من دیپلم گرافیک دارم میخوام برم رشته تجربی باید چه درسایو امتحان بدم؟
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۵/۱۳ در ۸:۳۷ ب.ظ – توسط:تینا)

جواب:
به نام خدا
و با سلام
طبق جدول مواد آزمون تغییر رشته تحصیلی در دوره پیش دانشگاهی (ماده سی وشش آیین نامه دوره پیش دانشگاهی -صفحه ۷۳۰ کتاب مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش – چاپ ۱۳۸۵ دبیرخانه شورا)شما باید دو درس زیست شناسی ۱ و زیست شناسی ۲ را در شهریور ماه، در حوزه مشخص شده توسط اداره آموزش و پرورش محل تحصیلتان، امتحان دهید.
شما باید فرم مخصوص معرفی نامه عکس دار با مهر وامضای مدرسه را دریافت و برای امتحان تغییر رشته پیش دانشگاهی، به حوزه امتحانی مشخص شده تحویل دهید.
نکته مهم اینکه ؛
چرا این مقدار دیر به فکر تغییر رشته افتاده اید، چون؛
با توجه فرصت کوتاه شما تا برگزاری امتحان حدود ۱۵ تا ۳۰ روز، آن هم برای دو درس حجیم زیست، اگر در طول سال این دو درس را کارنکرده باشید، بعید است که بتوانید نمره قبولی(حداقل ۱۰) را برای کسب مجوز ورود به پیش دانشگاهی تجربی را بدست آورید.
بنابراین به نظر می رسد باید در این مورد بررسی های دقیقی داشته و بعد از مشور ت های کافی، راه مناسب را انتخاب کنید.
موفق و سلامت باشید

دیدگاه‌های این مطلب

4 دیدگاه دربارهٔ «پاسخ به سوال(اختصاصی شماره- ۱8): تغییر رشته از رشته گرافیک(شاخه فنی حرفه ای) به رشته تجربی پیش دانشگاهی (شاخه نظری)؟»

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      وبا سلام
      این سوال بسیار تکراری است و جواب مفصل و اقدامات لازم آن، در ذیل همین صفحه ای که سوال خود را مطرح کرده اید( صفحه تغییر رشته…در پاسخ به سوالات دیگر کاربران) و نیز در پست “پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی” آورده ایم، با دقت و حوصله مطالعه فرمایید. و در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشاوره ، می توانید فقط از طریق تماس تلفنی سوالات خود را بپرسید.( زمان و شماره های تماس، در نوار مشکی بالای سایت در قسمت “تماس با ما” موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

    1. جعفر ابراهیمی

      به نام خدا
      و با سلام
      چنین امکانی وجود ندارد!؟ اگر بخواهید در دانشگاه در رشته حقوق رادامه تحصیل دهید، باید دوره پیش دانشگاهی را در رشته انسانی، به اتمام برسانید. برای این کار هم باید از گرافیک به رشته انسانی در دوره پیش دانشگاهی، تغییررشته دهید. راه تغییر رشته و شرایط واقدامات آن رابه تفصیل، در پاسخ به سوالات دیگر کاربران، در زیرصفحه ” تغییر رشته دبیرستان و…” و همچنین در پست “پاسخ به سوالات ” جواب داده ایم. می توانید به صفحات مذکور در سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش مراجعه نمایید.
      ***در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشورت شفاهی ، می توانید با دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)
      سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید