اخباراخبار پایه دهمپرورشی

اردوی چیتگر پایه دهم

دبیرستان دانش پس از چند ماه تلاش بی وقفه و برگزاری اولین کنکور آزمایشی برای تقویت روحیه دانش آموزان در راستای ایجاد فضای شاداب و مفرح، اردوی تفریحی یک روزه در پارک جنگلی چیتگر را در نظر گرفت. این اردوی تفریحی شامل اهداف مدیریت اقتصادی – کار تیمی و مسئولیت پذیری برای ارتقاء دانش آموزان – تمرین تهیه غذا – احترام و حفظ محیط زیست بود.

این اردو از چند جهت، اردوی جدیدی برای دانش آموزان به شمار می رفت. بچه ها با دوستان خود به گروه های هفت نفره تقسیم شدند و باید برای یک روز خود از صبح تا عصر برنامه ریزی های مختلفی برای جنبه های مختلف می کردند، از جمله مدیریت مالی و تقسیم وظایف گروهی.

اردو در تاریخ بیست و هفتم مهرماه مقرر شد. از صبح دانش آموزان در مدرسه جمع شدند تا راهی فروشگاه برای خرید لوازم و سپس به پارک جنگلی بروند.

قبل از شروع حرکت و سوار اتوبوس شدن، بچه ها جمع شدند تا آقای اقبالی و آقای معصومی نکاتی در باب بهتر اجرا شدن اردو را با دانش آموزان گوشزد کنند.

تا قبل از سوار اتوبوس شدن، گروه ها دور هم جمع شدند و برای هماهنگی بهتر با یکدیگر به صحبت پرداختند.

دانش آموزان رفته رفته به سوی اتوبوس ها رفتند تا سریعتر به سمت فروشگاه بروند.

نکته‌ای که در فروشگاه تمامی گروه ها باید به آن توجه می داشتند، مقدار بودجه‌ای بود که به ازای تعداد نفر هر گروه به آنها اختصاص می یافت و سبب میشد تا دانش آموزان به مدیریت مالی و اقتصادی توجه کنند. سپس هر گروه راهی قفسه های مختلف اجناس برای خرید وسایل مورد نیازشان در دو وعده غذایی صبحانه و ناهار شدند.

هر گروه موظف بود که تمام خرید های خود را تا ساعت نه و چهل و پنج دقیقه صبح انجام داده و به سمت صندوق ها برای حساب کردن خرید های خود بروند.

و پس از آن دوباره سوار اتوبوس شدند تا به سمت پارک جنگلی چیتگر بروند و در قسمت های مناسب پیک‌نیک و سکو هایی که در آنجا قرار دارد، مستقر شوند.

و پس از مستقر شدن شروع به پخت و پز برای صبحانه و گروهی دیگر از بچه ها سراغ بازی های مختلف توپی و بازی مهیج مافیا رفتند. و پس از استراحتی کوتاه به درست کردن ناهار مشغول شدند.

گروهی از بچه ها بعد از صرف ناهار، به دوچرخه سواری پرداختند و پس از آن شروع به جمع آوری وسایل خود کردند و بدلیل اینکه حفاظت از محیط زیست یکی از پارامتر های اردو بود، زباله های خود را جمع کردند و آماده بازگشت به مدرسه شدند.

روز بعد اردو،کادر اجرایی مدرسه در جلسه‌ای جمع شدند تا گروه های برتر را اعلام از نظر پارامتر های مختلف از جمله تنوع غذایی، مدیریت مالی، پاکیزگی گروه و غیره.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا