دپارتمان it

خرید لپ‌تاپ های مناسب دانش آموزی برای کلاس های آنلاین

خرید لپ‌تاپ دانش آموزی یکی از مواردی که امروزه برای افرادی مانند دانشجویان و دانش آموزان به چالش تبدیل شده است. چرا که به دلیل اپیدمی کرونا کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شود که برای شرکت در این کلاس ها و انجام تکالیف باید از ابزاری مانند لپ تاپ استفاده کنند.

اما واقعیت این است که مانند چند سال پیش لپ تاپ دیگر کالایی نیست که بتوان به راحتی و با پرداخت هزینه ی کمی آن را خریداری کرد و امروزه در لیست یکی از کالاهای گران قیمت قرار گرفته است.

در ساده ترین حالت برای خرید یک لپ تاپ معمولی باید هزینه ای در حدود 10 میلیون تومان را در نظر گرفت. ما در این مقاله سعی کرده ایم برای راحتی کار دانش آموزانی که قصد خرید لپ تاپ را دارند لیستی را تهیه کنیم. با انجام این کار شما می توانید با بهترین لپ تاپ های دانش آموزی موجود در بازار آشنا شوند و مطابق با بودجه ی خود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

همچنین در این مقاله به این نکته اشاره می کنیم که در خرید لپ تاپ های دانش آموزی باید به چه نکته هایی توجه کنیم و لپ تاپ دانش آموزی باید چه ویژگی های داشته باشد و متناسب با آن مدل های مرتبط را معرفی می کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در انتخاب و خرید لپ‌تاپ دانش آموزی باید به چه مواردی دقت کنیم؟

امروزه با پیشرفت بیشتر دنیای تکنولوژی، با انواع متنوع و گسترده ای از لپ تاپ ها در بازار رو به رو هستیم که ممکن است هنگام خرید لپ تاپ و انتخاب دچار سردرگمی شویم. این موضوع به خصوص برای کاربران عادی پیش می آید که ممکن است اطلاعات جامع و کاملی در خصوص سخت افزار لپ تاپ نداشته باشند.

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید یعنی قصد خرید لپ‌تاپ دانش آموزی را دارید که از این لپ تاپ ها برای کاربری های ساده مانند جستجو در اینترنت، شرکت در کلاس های درس، کار با نرم‌ افزارهای آفیس و تماشای فیلم و… می توانید استفاده کنید.

نکته: چنانچه قصد خرید لپ تاپ دانش آموزی را دارید و انتظار دارید که بتوانید بدون هیچ مشکلی برنامه های گرافیکی سنگین و یا نرم افزارهای مهندسی پیچیده را اجرا کنید باید بگوییم که این امکان وجود ندارد.

برای خرید لپ‌تاپ دانش آموزی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

CUP یا بخش پردازنده ی مرکزی

CUP در واقع به عنوان بخش اصلی یا مغز کامپیوتر شناخته می شود، اگر قصد دارید از لپ تاپ برای انجام کارهای عادی استفاده کنید لازم نیست که از CUP خاص و پرقدرتی بهره مند باشد.

شما برای انجام امور مدرسه یا دانشگاه می توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که از پردازنده‌ های سلرون (Celeron) و پنتیوم (Pentium) پشتیبانی می کند، زیرا نیاز به عملیات پردازشی سنگینی ندارید. اما پیشنهاد ما به شما این است که حداقل لپ تاپی را تهیه کنید که مجهز به  پردازنده Core i3 باشد، تا اگر در آینده نیاز به اموری با توان پردازشی بیشتر داشتید با مشکلی رو به رو نشوید.

RAM

در صورتی که برای خرید لپ‌تاپ دانش آموزی نمی خواهید بودجه ی زیادی را در نظر بگیرید، می توانید به سراغ مدل هایی بروید که حداقل از رم 4 گیگابایت و حداکثر از رم 16 گیگابایت پشتیبانی می کنند . انتخاب لپ تاپ های 32 گیگابایتی برای امور دانش آموزی پیشنهاد نمی شود، زیرا نیاز به کارهای سنگینی ندارید و با انتخاب این مدل فقط هزینه ی بیشتری را پرداخت می کنید.

حافظه ی SSD

یکی از مواردی که در عملکرد و سرعت لپ تاپ شما تاثیر زیادی دارد حافظه ی SSD می باشد. حتی تهیه یک حافظه SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن فایل بر روی لپ تاپ شما را بسیار افزایش دهد و در کنار آن سبب مصرف کمتر برق می شود و در طول عمر دستگاه نیز تاثیر دارد.

خرید لپ‌تاپ های دانش آموزی در بازه قیمت 8 تا 15 میلیون تومان

لپ تاپ ASUS VIVOBOOK مدل X543 MA

لپ تاپ ASUS VIVOBOOK  مدل X543 MA

مشخصات فنی :

  • پردازنده : Intel Celeron N4020

  • حافظه رم : 4GB DDR4

  • حافظه داخلی : 1TB

  • کارت گرافیک : Intel HD Graphics 600

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ

  • وزن: 1.9 کیلوگرم

در تولیدات کمپانی ایسوس لپ تاپ های سری X به چشم می خورد که نسبت به قیمتی که دارند می توان از آن ها انتظار کارایی و کیفیت قابل قبولی داشت. یکی از این محصولات لپ تاپ مدل X543 MA می باشد که در طراحی بدنه ی آن از پلاستیک استفاده شده است اما از نظر کیفیت و مقاومت می توان آن را با بدنه ی آلومنیومی مقایسه کرد.

این لپ تاپ از صفحه ‌نمایش 15.6 اینچی برخوردار است و پنل TFT با کیفیت Full HD دارد و از روکش مات در ساخت صفحه نمایش استفاده شده است. یکی دیگر از نکاتی که در این دستگاه قابل توجه است، تنوع پورت می باشد که دارای پورت‌ هایی از جمله USB 3.0 ,USB 2.0‌ ،HDMI می باشد.

این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Intel Celeron N4020  دو هسته ای می باشد و همان طور که در بخش مشخصات فنی به آن اشاره شد، پردازشگر گرافیکی آن Intel HD Graphics600 می باشد. لپ تاپ ایسوس X543 MA بدون داشتن حافظه‌ی گرافیکی مجزا , 4 گیگابایت رم و 1 ترابایت هارد دیسک در بازار وجود دارد و قابل خرید و دسترسی است. اگر می خواهید با عملکرد بسیار بالاتری از این دستگاه رو به رو شوید می توانید یک حافظه ی SSD به آن اضافه کنید. برای خرید لپ تاپ ایسوس X543 MA می‌توانید به لینک کالا مراجعه کنید.

یکی از نکاتی که در خصوص این لپ تاپ وجود دارد و می توان به عنوان عیب از آن یاد کرد، ضخامت بدنه‌ی آن می باشد که تقریبا در حدود 27 میلی‌متر است. اما با وجود این ضخامت بدنه فقط در حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و در کل از نظر قیمتی در دسته بندی لپ تاپ اقتصادی قرار می گیرد.

لپ تاپ ایسوس مدل R565MA 

لپ تاپ ASUS VIVOBOOK مدل R565 MA

مشخصات فنی :

  • پردازنده : Intel Pentium N5030

  • حافظه رم :  4GB DDR4

  • حافظه داخلی : 1TB

  • کارت گرافیک : Intel UHD Graphics

  • صفحه نمایش : 15.6اینچ

  • وزن: 2 کیلوگرم

لپ تاپ مدل R565MA یکی دیگر از محصولات برند ایسوس می باشد که با طراحی زیبایی روانه بازار شده است. این محصول در دسته بندی لپ تاپ ایسوس VIVIBOOK قرار می گیرد.

اگر قصد خرید انواع لپ تاپ های دانش اموزی را دارید این لپ تاپ با ویژگی هایی که دارد و در زیر آن ها را بیان کردیم می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

از ویژگی های این لپ تاپ می توان به پردازنده چهار هسته ای آن و همچنین صفحه نمایش  15.6 اینچی FULL HD از نوع TN اشاره کرد . بدنه ای X543MA دارای ضخامت 23 میلی متری است و وزنی در حدود 2 گیلوگرم دارد.  پردازنده گرافیکی به کار برده شده بروی این دستگاه از نوع  Intel UHD Graphic  که به اصطلاح به ابن نوع onboard می گویند. اگر به برند ایسوس علاقمند هستید این لپ تاپ می تواند برای استفاده دانش آموزی یکی از مناسب ترین گزینه ها باشد. در ساخت این دستگاه از پورت های متعددی همچون دو پورت USB 2.0 ، یک پورت USB 3.0 ، پورت‌های HDMI و  USB Type-c  استفاده شده است و امکان اتصال وسایل جانبی بدون نیاز به هیچ گونه مبدلی را برای شما فراهم می کند. از نقاط ضعف این دستگاه می توان به نداشتن DVD رایتر اشاره کرد.

لپ تاپ ایسوس 

لپ تاپ ASUS VIVOBOOK مدل R565 EA

مشخصات فنی :

  • پردازنده : Intel i3 1115G4

  • حافظه رم:  4GB DDR4

  • حافظه داخلی : 1TB HDD +128GB SSD

  • کارت گرافیک : Intel UHD Graphics

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ

  • وزن: 2 کیلوگرم

کمپانی ایسوس در زمینه تولید لپ تاپ های دانش آموزی بسیار خوب عمل کرده است. لپ تاپ  R565 EA را می توان یکی دیگر از لپ تاپ هایی که برای دانش آموزان مناسب است، دانست. این لپ تاپ علاوه بر عملکرد خوب و قیمت مناسبی که دارد توانسته است با طراحی زیبا در بازار و در میان رقبان خود، خوش بدرخشد . البته این تمام ماجرا نیست بلکه شما می توانید از این لپ تاپ علاوه بر کاربردهای روزانه برای انجام فرآیندهای مولتی مدیا نیز استفاده کنید. یکی از مزایای این لپ تاپ می توان به پردازنده نسل یازدهم از نوع اینتل اشاره کرد. در خصوص پورت های موجود بر روی لپ تاپ نیز می توان به  USB 2.0 ، USB 3.0، HDMI و Type-cاشاره کرد. تمام تلاش کمپانی ایسوس بر این بوده است که علاوه بر امکانات دیگری که این لپ تاپ دارد سخت افزار خوبی را برای کاربر فراهم کند که با به کارگیری پردازنده ی core i3 این موضوع را عملی کرده است. لپ تاپ ایسوس ویوبوک مدل R565 EA را می توان جز بهترین لپ تاپ های دانش آموزی دانست. برای بررسی و خرید لپ تاپ گیمینگ ایسوس و دریافت اطلاعات جامعه و کلی از قدرت سخت افزار، شکا ظاهری، انواع برند ها و ویژگی های هر کدام می‌توانید به لینک قبلی مراجعه کنید.

لپ تاپ ASUS VIVOBOOK مدل R565 JF 

لپ تاپ ASUS VIVOBOOK مدل R565 JF

مشخصات فنی:

  • پردازنده: Intel Core i3 1005G1

  • حافظه رم:  8GB DDR4

  • حافظه داخلی: 1TB HDD

  • کارت گرافیک : GeForce MX130 2GB

  • صفحه نمایش : 15.6 اینچ

  • وزن: 2 کیلوگرم

به عنوان آخرین محصول از برند ایسوس به معرفی لپ تاپ ASUS VIVOBOOK  مدل R565 JF می پردازیم که یکی دیگر از لپ تاپ های مناسب دانش آموزی است.

این لپ تاپ با دارا بودن پردازنده نسل ده core i3  می تواند، سرعت انجام فرآیند ها را در حد قابل توجهی بالا ببرد.

یکی از مواردی که ارزش خرید این دستگاه را بیشتر می کند این است که کارت گرافیک 2 گیگابایتی مجزا بر روی آن نصب شده است. همچنین کیفیت صفحه نمایش و بلند گوهای دستگاه بسیار بالا می باشد و جز یکی از بهترین لپ تاپ هایی است که ارزش خرید را دارد.

لپ تاپ لنوو 

لپ تاپ LENOVO IDEAPAD مدل V14

مشخصات فنی :

  • پردازنده : Intel Core i5 1035G1

  • حافظه رم:  4GB DDR4

  • حافظه داخلی: 1TB HDD 5400Rpm

  • کارت گرافیک : Intel HD Graphics

  • صفحه نمایش : 14 اینچ

  • وزن:  1.6 کیلو گرم

 

لپ تاپ های ایدیاپد در دسته بندی لپ تاپ های میان رده ی لنوو قرار می گیرند.

مدل v14‌ از محصولات این شرکت، مختص کاربری عمومی طراحی و ساخته شده است و دانش آموزان نیز می توانند از آن استفاده کنند.

در خصوص ظاهر محصول نیز باید گفت که ظاهری ساده و یک‌ دست دارد و به سختی اثر لکه، کثیفی و اثرانگشت را به خود جذب می‌کند.

لپ تاپ لنوو  سری آیدیاپد v14 با داشتن ضخامت 20 میلی‌متر و 1.6 کیلوگرم وزن در دسته بندی لپ تاپ های سبک و باریک قرار می گیرد که نسبت به سایر محصولات هم دره ی خود، سبب برتری این محصول شده است.

صفحه‌ نمایش با اندازه ۱۴ ‌اینچی و کیفیت‌ FULL HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش این دستگاه است. پردازنده به کار رفته در این دستگاه نیز از نوع core i5 نسل 10 می باشد. اگر از طرفدارن لنوو هستید این محصول می تواند برای شما یک انتخاب ایده آل باشد و برای خرید لپ تاپ مناسب دانش آموزی پیشنهاد می شود.

 

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم شما را با ارزان قیمت ترین و البته با کیفیت ترین لپ تاپ هایی که برای کاربری دانش آموزی مناسب هستند، آشنا کنیم و فرآیند انتخاب و خرید را برای شما راحت تر کنیم.

مشاهده بیشتر

مجتبی محمد زاده

مسئول ای تی - انتشارات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا