موضوعات

هشدار به متقاضیان آزمون های بین المللی

به اطلاع متقاضیان شركت در آزمون های بین المللی نظیر  IELTS ، GRE ، TOEFL و …           می رساند با توجه به وجود تعدادی افراد و شركت های سود جو كه با تبلیغات و وعده های واهی مبنی بر اخذ مدارك مورد نظر، با مشخصات داوطلب اقدام به كلاهبرداری و اخذ مبالغ قابل توجهی از این افراد می نمایند، این سازمان به عنوان ناظر آزمون های بین المللی در كشور، ضمن برخورد قانونی و معرفی این مراكز به مراجع قضائی، موارد ذیل را برای اطلاع متقاضیان یادآوری می نماید:

1- تنها مداركی از طریق این سازمان مورد گواهی و تأیید قرار خواهند گرفت كه قبلاً مجری آزمون ، از سوی این سازمان مجوز برگزاری آن را دریافت نموده باشند؛ لذا قبل از پرداخت هرگونه وجه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور ( بخش آزمون های بین الملل ) نسبت به مجاز بودن مركز اطمینان حاصل نمایید.

2- با داوطلبانی كه مرتكب تخلّف شوند، برابر قانون برخورد خواهد شد و مشخصات آنان در فهرست متخلفان آزمون های این سازمان قرار خواهد گرفت. ضمناً این داوطلبان از 2 تا 10 سال از شركت در آزمون هایی كه این سازمان برگزار می نماید یا ناظر آن است، محروم خواهند شد. همچنین در صورتی كه متخلفان در طول محرومیّت اقدام به ثبت نام در یكی مراكز نمایند، در هر مرحله از مراحل آزمون از شركت آنان در آزمون جلوگیری به عمل خواهد آمد.

3- مراكز برگزاری آزمون ها موظّف به رعایت قوانین بوده و بایستی از ثبت نام این افراد خودداری نمایند و در صورت تخلّف، مجوز آنان لغو می گردد.

4- داوطلبانی كه با جعل مدارك هویتی سعی در گمراه نمودن مجریان آزمون نمایند و در آن شركت كنند و تخلّف آنان (حتی پس از دریافت مدرك) اثبات گردد، برابر مقرّرات برگزاری آزمون ها، مدارك مربوط به آنها باطل و از شركت در آزمون ها به مدت 2 تا10سال محروم خواهند شد و با توجه به اینكه جعل هر گونه اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و شركت كردن به جای داوطلب اصلی، برابر قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات مصوب 1375 )جرم تلقّی می شود و مجازات كیفری به همراه خواهد داشت، این گروه از متخلّفان برای صدور احكام قضائی به مراجع قضائی معرفی می گردند.
یادآور می شود كه براساس قوانین مؤسسات صاحب امتیاز آزمون های بین المللی، كلیّه مراحل ثبت نام آزمون ها ، بایستی شخصاً توسط شخص متقاضی انجام شود و در صورت عدم   رعایت شرایط ثبت نام، از شركت متقاضی در آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد و در صورت مشاهده هرگونه تخلّف در این زمینه، با افراد یا شركت های سودجو كه به روش های مختلف اقدام به ثبت نام متقاضیان در آزمون های بین المللی می نمایند برخورد قانونی خواهد شد. (*)

—————————————————————————————————–
(*) به نقل از : پیک سنجش شماره 1104 / دوشنبه / مورخ 19 – آذر 97

دیدگاه‌های این مطلب