موضوعات

اجرای دو طرح  آموزش مهارت‌های ارتباطی و آموزش بهداشت بلوغ به دختران دانش‌آموز

%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%a8%d8%b4%d8%b1%db%8c

اجرای دو طرح  مشکات در خصوص آموزش مهارت‌های ارتباطی به دختران دانش‌آموز و طرح بشری آموزش بهداشت بلوغ 

طرح مشکات والدین ،دانش آموز و مربیان را تحت پوشش قرار میدهد.

طرح بشری برای دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم برای بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان دختر در سراسر استان‌های کشور همه ساله اجرا می‌شوددر ای
ن خصوص بسته های بهداشتی نیز به دانش آموزان دختر اهدا می گردد.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح مشکات در خصوص آموزش مهارت‌های ارتباطی به دختران دانش‌آموز و طرح بشری آموزش بهداشت بلوغ است که با مشارکت وزارت بهداشت خصوصاً در روستاها و مناطق محروم اجرا می‌شود.

 

به گزارش پارس نیوز، مهناز احمدی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، در خصوص مهمترین برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: از جمله طرح‌هایی که اجرا شده شامل «بُشری» و «مشکات» است.
وی ادامه داد: طرح بشری در خصوص آموزش مهارت‌های ارتباطی به دختران دانش‌آموز بوده و طرح مشکات آموزش بهداشت بلوغ است که با مشارکت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با همکاری نیروهای آنها خصوصاً در روستاها و مناطق محروم اجرا می‌شود.
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ به همراه تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان محروم که در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، پکیج بهداشتی نیز به آنها می‌دهند و آموزش بهداشت بلوغ نیز داده می‌شود.images-4

وی بیان داشت: در طرح آموزش مهارت‌های ارتباطی به این نتیجه رسیدیم که لازم است کاری کنیم دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها حرف یکدیگر را بفهمند؛ الان خیلی‌ها نگرانند و ابراز می‌کنند انگار نسل جوان و دختران در ارتباط با خانواده‌ها حرف یکدیگر را متوجه نمی‌شوند.
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش مهارت ارتباطی در قالب مهارت‌های سه گانه است،افزود: این مربوط به سال‌های قبل است که ما مقداری آن را گسترده کرده‌ایم و آموزش به دانش‌آموز، والدین و معلمان در دستور کار است و این سه گروه با یک مدرس در زمان‌های مختلف یک مبحث را ارائه می‌دهند.

وی گفت:برای نمونه اگر قرار باشد در مهارت‌های ارتباطی، مهارت خوب شنیدن و خوب صحبت کردن آموزش داده شود، تنها به دانش‌آموزان گفته نمی‌شود بلکه به معلمان و اولیا نیز گفته می‌شود.

 

 لازم به توضیح است که؛

طرح مشکات با نظرسنجی دانش آموزان انجام میشود، دانش آموزان پیشنهادات و نیازهای خود را نوشته و در صندوق سبزی که در تمام مدارس وجود دارد قرار میدهند، مدیران با مطالعه ی نوشته های دانش آموزان به نیازهای آنان پی برده ومشخص می گردد دانش آموزان در چه زمینه هایی نیاز به کارگاه مهارتی دارند.

 

طرح بشری برای دانش‌آموزان دختر پایه هفتم در مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم برای بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان دختر در سراسر استان‌های کشور همه ساله اجرا می‌شود.px1402884183

طرح بشری ویژه ی مدارس دخترانه ی دوره ی اول متوسط برنامه ریزی شده است ، البته با هماهنگی های انجام شده ، این طرح در مدارس دخترانه پایه ششم نیز بدلیل بودن دختران در سن بلوغ و نیاز به داشتن آگاهی های لازم در این خصوص ،اجرا می گردد .

علاوه بر برگزاری کارگاه آموزشی طرح بهبود وضعیت آموزشی، بهداشتی دانش آموزان دختر، تحت عنوان “طرح بشری” ،بسته های بهداشتی نیز به دانش آموزان دختر اهدا می گردد.

کارگاه ها در طول سال تحصیلی برگزار میشود و زمان مشخصی ندارد. مدیر هر مدرسه زمان برگزاری طرح را مشخص میکند. البته ما تا اسفند ماه سال جاری به آنان فرصت داده ایم تا این دو طرح را در مدارس خود اجرا کنند و هر مدرسه بمدت ۲ روز پس از برگزاری طرح ها موظف است گزارش کار خود را برای ما ارسال کند.  
———————————————————————————————————–
به نقل از : فارس – http://www.parsnews.com/ ( کد خبر: 415230 ۱۳۹۵/۱۰/۰۲ – ۱۱:۱۷)

دیدگاه‌های این مطلب