موضوعات

پاسخ به سوال (اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره ۲۲7) : شرایط تغییر رشته در دبیرستان های سمپاد…؟

imag0554

سوال:

با سلام . شما از تغییر رشته در دبیرستان های سمپاد اطلاعی دارین؟ برای مثال کسی از طریق ازمون تکمیل ظرفیت ریاضی وارد شده ایا می تونه تغییر رشته بده ؟؟؟؟
( فرستاده شده توسط : علی اسدی )

به نام خدا
وبا سلام
توضیحات زیرکه با ا ستناد به متن آیین نامه های مربوط است ، پاسخ شما را تامین می کند.
1- ادامه تحصیل در پایه اول و دوم متوسطه:
در آیین نامه شرایط قبولی و ادامه تحصیل دانش آموزان دوره سه ساله متوسطه (سالی – واحدی) مراکزآموزشی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان( در صفحه 564 و 565 کتاب مجموعه مصوبات شورای عـــــالی آموزش و پرورش) برای ادامه تحصیل دانش آموزان پایه اول ودوم متوسطه دو نکته عمده آمده است؛ یکی شرط معدل حداقل 14 و دیگری اینکه در هیچ درسی نمره کمتر از 12 نداشته باشد.
2- ادامه تحصیل در پایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی:
شرایط قبولی و ادامه ادامه تحصیل دانش آموزان پایه سوم متوسطه و پیش دانشگاهی در مراکز سمپادتابع مقررات ود ستورالعمل های عمومی وزارت آموزش و پرورش می باشد.

»»» و اما در مورد تغییر رشته :
اول: براساس آیین نامه هدایت تحصیلی( ماده 112 در صفحه 617 و618 و 619 کتاب مجموعه مصوبات شورای عـــــالی آموزش و پرورش ) تغییر رشته با نظر مشاور انجام می شود.
دوم: برای تغییر رشته، مساله مهم دیگر؛ داشتن ظرفیت برای رشته مورد نظر است.
سوم: تغییر رشته با قبولی در امتحانات مختص به آن ، امکان دارد (غیر از موارد استثناء شده، مثل تغییر رشته از پایه دوم تجربی به پایه سوم رشته ریاضی و تحصیلی به صورت داوطلب آزاد و شاخه کار ودانش )
اولا؛ مدارس سمپاد هم تابع آیین نامه دوره متوسطه خواهند بود و ثانیا ؛ اهم آنچه که در آیین نامه آمده ، همین است.

***خلاصه مطلب اینکه؛ بعداز احراز شرایط لازم اولیه مثل داشتن حداقل معدل 14 و نداشتن نمره کمتر از 12 در هیچ درسی، اصل مساله این است که؛ اگر ظرفیت کلاس و مدرسه برای رشته مورد نظر وجود داشته باشد، معمولا مشکل دیگری برای تغییر رشته نبوده و مدرسه نیز همکاری می کند.

*** اگر سوال و ابهامی داشته و نیاز به مشورت بیشتری دارید، می توانیدازطریق تماس تلفنی جویا شوید.(نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

باآرزوی سلامتی و موفقیت برای شما209198_4r4cuaq5
دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب