موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی هدایت تحصیلی – شماره 136) : منظور از خدمات قانونی که در شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور آمده است، چیست؟

خدمات قانونی

 

سوال:

منظور از تعهدات و خدمات قانونی که ذیل شرایط اختصاصی دفترچه ثبت نام کنکور (دفترچه شماره1) آمده است و برای انجام آن تاریخ مشخصی تعیین شده است چیست؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

1- این تعهدات و خدمات قانون برای کسانی است که قبلا دانشجو بوده و تصمیم دارند که دوباره در کنکور پذیرش دانشگاه ها شرکت نمایند.

2- منظورتعهداتی است که هنگام ثبت نام داوطلب در دفترچه راهنمای کنکور ذکرشده و یا بعد از قبولی، در زمان ثبت نام دانشگاه در رشته خاصی، دانشجو تعهداتی را متقبل شده است که بعد از اتمام تحصیلات، باید به آن عمل نماید تا مدرک او آزاد شود. مثل دوره کارآموزی ویا تعهد خدمت در مناطق محروم(مانند رشته های علوم پزشکی) و یا رشته هایی در سازمان ها و ارگان ها مثل وزارت دفاع، سپاه پاسداران، ارتش،وزراتخانه هایی مثل بهداشت و یا جهادکشاورزی و…

3- مهلتی را برای اتمام این تعهدات و خدمات قانونی مشخص می کنند. این مهلت معمولاً تا پایان شهریور سالی است که کنکور برگزار می شود. یعنی برای کنکوری که در تیر ماه برگزار می شود، در صورت پذیرش مجدد باید تا قبل شروع سال تحصیلی جدید در مهر ماه ، تعهدات و خدمات قانون باید به انجام رسیده باشد برای همین تا پایان شهریور همان سال، مهلت داده می شود.

4- خیلی روشن است که شما باید به فرم های ثبت نامی آن زمان مراجعه نمایید و ببنید که چه تعهداتی را سپرده اید.

approval

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب