موضوعات

وجود 271 مرکز مشاوره فعال در آموزش و پرورش

مرکزمشاوره

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده گفت: آموزش و پرورش 271 مرکز مشاوره فعال در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، علی‌اصغر احمدی امروز سه بهمن ماه در افتتاحیه دوره تخصصی آموزشی کشوری (خانواده درمانی) که در فرهنگسرای مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه سیاست ما در درجه اول ارتقای کیفی مراکز مشاوره آموزش و پرورش است، عنوان کرد: در سال 92، 189 مرکز فعال در این حوزه داشته‌ایم که در سال جاری تعداد این مراکز 40 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به دو نوع مرکز مشاوره در آموزش و پرورش تصریح کرد: مراکز دانش‌آموزی نوع اول، مراکز مشاوره را تشکیل می‌دهند، اما نوع دوم مراکز مشاوره مربوط به خانواده است که بیشترین تمرکز آن‌ها در زمینه مسائل خانوادگی است.

احمدی ادامه داد: بیشترین مراجعه به این مراکز برای حل مسائلی است که میان پدر و مادرها و دانش‌آموزان به وجود می‌آید البته فضای ارتباطی خانواده و ارتقای سطح آن نیز برای ما در اولویت قرار دارد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده، سند تحول بنیادین را یکی از نتایج فرهنگ انقلاب اسلامی ایرانی دانست و گفت: خانواده در فرهنگ ما قدمت بالایی داشته و هر اقدامی در جهت اعتلای آن جزء وظایف آموزش و پرورش است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خانواده‌ها در معرض آسیب‌هایی قرار دارند که باید آنان را از این آسیب‌ها با مدیریت صحیح در امان نگه داریم نگاه پیش‌رو و بالنده در جهت توسعه تعلیم و تربیت در زیر سایه مشارکت امکان‌پذیر است.
به گزارش ایسنا، رمضان نیری، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به موضوع خانواده در سند تحول بنیادین، عنوان کرد: این سند به عنوان یک نسخه شفابخش برای آموزش و پرورش مطرح می‌شود که در تمام فصل‌های سند به موضوع خانواده اشاره شده است.

وی ادامه داد: رویکرد مدنظر ما رویکرد رشدی و تکاملی خانواده است، درصد کمی از نگاه آموزش و پرورش باید صرف مداخله‌های ترمیمی و درمانی نیز شود و خانواده درمانی به معنای واقعی کار آسانی نیست.
————————————————————————————————————————————- به نقل از :
خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)baran2pic.com
کد خبر : 529343
تاریخ خبر : 1394/11/03 2:29 ب ظ

دیدگاه‌های این مطلب