موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی – شماره 183) : پاسخ به سه سوال در مورد پذیرش کاردانی به کارشناسی ناپیوسته رشته های فنی مهندسی…!!!

5tryez4796f2jiwtico

سوال:

سلام
من دیپلم نقشه کشی ساختمان دارم ودر رشته های کاردانی پیوسته فقط میتونم در رشته نقشه کشی معماری شرکت کنم. حال سه سوال خدمت شما دارم : اگر بخواهم دررشته کاردانی پیوسته ساختمان دانشکده های دولتی ادامه تحصیل دهم به چه صورت میتوانم این کار را انجام دهم چون کد دیپلم من به این رشته نمیخورد.
سوال دوم اینکه با داشتن کاردانی نقشه کشی معماری که مطابق با دیپلم من میباشد ایا میتوان در رشته مهندسی عمران-راه و ساختمان نا پیوسته ادامه تحصیل داد؟
و آخر اینکه آیابطور همزمان میشود در دو رشته کاردانی تحصیل کرد و شرایط ان چیست؟
با تشکر
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ در ۹:۵۶ ب.ظ – توسط : احسان)

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام
سوال اول: (اگر بخواهم دررشته کاردانی پیوسته ساختمان دانشکده های دولتی ادامه تحصیل دهم به چه صورت میتوانم این کار را انجام دهم چون کد دیپلم من به این رشته نمیخورد.)

پاسخ : می توانید به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) و یابزرگسالان شبانه) فقط از طریق شاخه کار ودانش دیپلم مورد قبول با رشته کاردانی مورد نظر را اخذنمایید. برای شناسایی هنرستان مورداشاره، میتوانید به واحدفنی حرفه ای اداره آموزش وپرورش ویا یکی از هنرستان های محل زندگی خود مراجعه نمایید.

 سوال دوم: (اینکه با داشتن کاردانی نقشه کشی معماری که مطابق با دیپلم من میباشد ایا میتوان در رشته مهندسی عمران-راه و ساختمان نا پیوسته ادامه تحصیل داد؟)

پاسخ : اولا؛ همان قانون تناسب و تطابق مدرک دیپلم هنرستان با دوره کاردانی به دوره کارشناسی هم سرایت دارد. یعنی بایدبه طور معمول، نوع مدرک کاردانی با رشته مور نظر در کارشناسی نا پیوسته همخوانی و هماهنگی داشته باشد.
ثانیا؛ در صورت عدم تناسب مدرک کاردانی به رشته کارشناسی رشته مورد نظر، براساس آیین نامه دانشگاهی که در آن قبول شده اید، باید درسهایی به عنوان پیش نیاز گذرانده شود . ( برای این مورد باید هنگام ثبت نام در خواست خود را به دانشگاه ارایه دهید)
»»» استناد به آیین نامه:
* در متن دفترچه راهنمای شماره 2 انتخاب رشته های تحصیلی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 92 در بند22-3 صفحه4(فصل اول/کلیات)آمده است :
22-3 ) آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1392 پذیرفته شوند و داراي مدرك کاردانی غیر متناسب بارشته قبولی در گروه آموزشی غیرپزشکی باشند، موظف به گذراندن دروس پیش نیاز (جبرانی) به تشخیص گروه آموزشی مربو ط بوده وهزینه دروس پیش نیاز (جبرانی) نیز به عهده دانشجو خواهد بود.
پس با این وصف شما میتوانید رشته کارشناسی ناپیوسته موردنظرتان را که با رشته کاردانی تان تناسب ندارد،انتخاب نمایید و درصورت پذیرش، با گذراندن دروس پیش نیاز، عدم تناسب را جبران کنید. بنابراین؛ با درنظر داشتن این امکان برای جبران تفاوت مدرک کاردانی برای رشته کارشناسی موردنظر، نیازی به پی گیری پاسخ اول نخواهید داشت. البته هرچندبا امکان به نظر می رسد زودتر به مقصود خود می رسیم، اما قبول شدن در رشته ای که با دوره کاردانی ما هماهنگی نیست، آسان نبوده و باید برای دروس امتحانی آن، به طور جدی خود را آماده کنید. وبه نظر مابرای بدست آوردن این آمادگی بی نیاز از کلاس نیستید.

سوال سوم: (آیابطور همزمان میشود در دو رشته کاردانی تحصیل کرد و شرایط ان چیست؟) 

پاسخ: امکان تحصیل همزمان در دو رشته وجود ندارد.
توضیح بیشتر: این موضوع در تمام دفترچه راهنمای ثبت نام تمام دانشگاههای دولتی، آزاد وموسسات آموزش عالی غیر دولیتی، غیر انتفاعی وبرای تمام مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اشاره شده است که تحصیل همزمان در دو رشته غیر قانونی است و اگر مشخص شود که کسی همزمان در دورشته تحصیل کرده است، با او برخورد قانونی خواهد شد. البته استثناء آن شامل نخبگان(مثل طلای المپیاد) می شود.

سلامت وموفق باشیدGreen-Checkmark-Approval
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب