موضوعات

خبربرگزاری آزمون مشاوره ای دردبیرستان های کشور؛روز جمعه1390/11/28:

بسمه تعالی
خبربرگزاری آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی در مدارس کشور،به صورت سراسری؛ روز جمعه 1390/11/28:
این آزمون قراربود؛در تاریخ 1390/11/7برگزارگردد که به دلیل آماده نبودن برخی شهرستان ها به تعویق افتاد.
البته انتشارخبرمربوط به اجرای این آزمون و جلسات توجیهی مشاوران دبیرستان ها، دربرخی مناطق با تاخیرودیرهنگام صورت پذیرفت. چنانکه بعضی از دبیرستان ها برنامه های اردویی و … ازپیش تنظیم شده ای دارند،که با روز اجرای این آزمون طلاقی پیدا کرده است.وبا توجه هزینه های انجام شده برای تهیه بلیط قطارو رزو مکان اردو، امکان کنسل کردن این اردوها بعید به نظر می رسد. همچنین برای مشاوران نیز،به خوبی و در حد کفایت توجیهات لازم صورت نپذیرفته است. به خصوص مشاوران جوان تازه به کارگرفته شده و همکارانی که رشته اصلی آن ها مشاوره نبوده ، اما دربخش مشاوره مدارس غیـــــــــــــــردولتی فعالیت می کنند. به هرتقدیر امیدواریم به یاری خداوند و دقت نظر و باصبرو حوصله همکاران و توجیه مناسب و به موقع دانش آموزان پایه اول ، مشکلات عدیده ی اولین اجرای آزمون مزبور به حداقل رسیده و گرفتار روش آزمون و خطا نشویم. ان شاءالله
این آزمون به صورت تستی چهارجوابی است،که وقت و زمان اجرای آن حدود 3 ساعت طول خواهد کشید.
آزمون فوق الذکرشامل دوآزمون مهم درهدایت تحصیلی دانش آموزان اول دبیرستانی است، که به شکل متمرکز و سراسری و به صورت حوزه بندی مدارس(همانندامتحانات نهایی) اجرا می گردد. مجری این آزمون ها دایره امتحانات اداره کل ومناطق آموزش و پرورش شهرستان ها خواهند بود.
این دو آزمون ، یکی از ابزارهای مهم در راهنمایی و مشاوره دانش آموزان می باشد،که تحلیل نتایج آن توسط مشاوران متخصص و با تجربه کمک قابل توجهی برای شناخت و انتخاب مسیرتحصیلی – شغلی دانش آموزان دبیرستانی به حساب می آید.
این شیوه اجرای آزمون،تغییرو تحول جدیدی را در مقوله مشاوره آموزشگاهی مدارس کشورایجاد می نماید که نیاز به نقد جداگانه ای برای تحلیل مزیت ها ومحدودیت های آن دارد.
متذکر می گردد که ؛ مشاوران محترم دبیرستان ها می بایست قبلا دانش آموزان تحت پوشش خود را در پایه اول دبیرستان، درصفحه مشخصات دانش آموزان ، درسایت مشاورمدرسه آموزش و پرورش ثبت نام نمایند. برای این امرباید مشاوران گرامی هریک از دبیرستان ها، برای دریافت کدکاربری ازواحدمشاوره آموزش و پرورش منطقه خود – که به نام هریک از دبیرستان ها صادرمی گردد – اقدام نمایند.
به هرصورت امیدواریم که در قدم اول اجرای این شیوه آزمون، از همکاری خوب مدارس به خصوص مدیران دبیرستان ها برخودارباشیم.همچنین باتوجه اولین تجربه اجرای سراسری این آزمون درمدارس کشور ،لازم است؛ تا مشاوران عزیزدبیرستان ها با مراقبت و شکیبایی بیشتری در روز اجرای آزمون در کنار دانش آموزان تحت پوشش خود باشند.

برگرفته از : جلسه ی روزیکشنبه 90/11/9 مشاوران منطقه ی 3 آموزش و پرورش تهران

با آرزوی موفقیت برای تمامی مشــــــــاوران دلسوز و متعهد
مسئول مـــــــــرکزمشـــــــــاوره موسسه فرهنگی دانش
ومشاورمدارس منطقه 3 آموزش و پرورش تهران
جعفـرابـراهیـمی

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید