موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 170 ) : با وجود نیمه کاره ماندن تحصیلات در رشته ریاضی- فیزیک دبیرستان! چگونه می توان در رشته گرافیک، ادامه تحصیل داد؟

thumb_10338

سوال:

سلام
بنده سال تحصیلی ۸۹-۸۸ رشته ریاضی فیزیک از ادامه تحصیل انصراف دادم. البته با ۵ تا درس که مردود شدم . (دروس حسابان – جبر – فیزیک – عربی – زبان فارسی هستند)
در حال حاضر در شرف اتمام خدمت سربازی هستم و تا فروردین ۹۳ سربازیم تموم میشه
قصد دارم یه شرکت تبلیغاتی بزنم میخوام رشتم مرتبط با تبلیغات باشه . مثل گرافیک
میخوام تغییر رشته بدم به گرافیک (فنی حرفه ای) . میشه راهنمایی ام بکنید و بگید که آیا نیاز هست باز این دروس تخصصی رشته ریاضی رو قبول بشم یا خیر ؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۰۹ در ۳:۱۵ ب.ظ – توسط : NiMA Ariya )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

پاسخ زیر را بادقت بخوانید و پی گیری نمایید:
– با توجه شرایط شما( سن و …) چند راه برای گرفتن دیپلم گرافیک دارید.
۱ – شیوه آموزش از راه دور
۲- شیوه تحصیل در دوره شبانه ( بزرگسالان)
۳- شیوه داوطلب آزاد( متفرقه)

اولین اقدامی که باید انجام دهید، تطبیق واحداست . براساس آیین نامه تطبیق واحد، واحدهای مشترک بین رشته قبلی(ریاضی) که گذرانده اید، با پایه دوم و سوم رشته جدید (گرافیک) مورد قبول واقع شده (مثل دروس عمومی ) و درس های باقیمانده را می توانید به یکی از سه شکل مذکور در بالا، پاس کنید.

– برای این کار باید به یک دبیرستان بزرگسالان( شبانه) مراجعه نمایید و فرم درخواست تطبیق واحد را تکمیل کنید. برای شناسایی دبیرستان مذکور، از طریق واحد امتحانات و یا متوسطه آموزش و پرورش محل زندگی خود پی گیری نمایید.

– برای ثبت نام هم اکنون مراجعه نمایید.

– می توانید در سه نوبت خرداد و شهریور و دی ماه در امتحانات درس های باقی مانده، برای دریافت دیپلم گرافیک، شرکت کنید.

اگر بخواهیداز شیوه داوطلب آزاد استفاده کنید، برای آمادگی شرکت در امتحانات آن، پیشنهاد ما شرکت در کلاس های یک آموزشگاه قوی برای درس های تخصصی رشته گرافیک است .

– چون نظام تحصیلی دوره های شبانه، آموزش از راه دور، ترمی واحدی است بنابراین درصورت انتخاب دوره بزرگسالان ( شبانه) و یا تحصیل به روش آموزش از راه دور ؛ تحصیل از ترم دوم سال تحصیل جاری امکان پذیر است.

– اگر شیوه شبانه (بزرگسالان) را انتخاب کنید، باید در کلاس های درس آن از ترمی که ثبت نام می کنید، شرکت کنید.

– شیوه دوره بزرگسالان و یا آموزش از راه دور، حداقل یک سال طول می کشد.

*** ضمنا؛ شرح بیشتر پاسخ این سوال را می توانید در پست ” پاسخ به وسوالات ” و همچنین در زیر همین صفحه ای که سوال خود را طرح کرده اید، به تفصیل آورده ایم.

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب