موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی – شماره 159 ) : به دلیل عدم آمادگی برای ادامه تحصیل در رشته ریاضی در پایه سوم، درخواست تغییر رشته به کامپیوتر در همین سال سوم؟

barnamssazy1-1

سوال:

سلام
من دانش آموز سال سوم دبیرستان رشته ریاضی هستم و به این نتیجه رسیدم که امسال نمیتونم خرداد رو پاس کنم و از قبل هم به رشته کامپیوتر شاخه فنی حرفه ای علاقه داشتم!
با توجه به این موضوع که حدود ۱ هفته از امتحانات ترم اول میگذره
من چطور میتونم هرچه سریع تربه رشته کامپیوتر شاخه فنی حرفه ای تغییر رشتهرشته بدم؟؟؟
ممنون میشم سریع تر جواب بدید. دارم دیوونه میشم!!!
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۰۴ در ۱۰:۰۰ ق.ظ – توسط : علیرضا مطیع)

پاسخ: 

به نام خدا                                          80706530-4411679
وبا سلام
1- در بین سال تحصیلی (برای هر کدام از پایه ها ) تغییر رشته امکان ندارد. پس ناچارا باید سال سوم را به اتمام برسانید.

2- شاخه فنی حرفه ای و کار ودانش سال چهارم ندارد. پس سال آینده نمی توانید دررشته کامپیوتر در هنرستان تحصیل نمایید.C451-7

3-اگر بخواهیدبعد از اتمام پایه سوم و با دیپلم ریاضی بلافاصله و بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی ریاضی،دررشته مورد علاقه خود(کامپیوتر) تحصیل کنید ، تنها می توانید در آزمون جامع علمی کاربردی و همچنین در پذیرش کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنید.

4- کسانی که دیپلم شاخه نظری هستند، مجاز به شرکت در هیچ یک از رشته های دانشگاه فنی حرفه ای نیستند و این دانشگا ه مختص دیپلم های شاخه فنی حرفه ای و کار ودانش است.

5- راه دیگر این است که دوره پیش دانشگاهی را در رشته ریاضی،به پایان برسانیدو بعد برای ادامه تحصیل دررشته حسابداری، از مسیر کنکور سراسری و دانشگاه پیام نور وارد شوید. چون در پذیرش این دو دانشگاه ، با داشتن دوره پیش دانشگاهی می توانید شرکت کنید.C452-1

6- برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر، وارد شدن از مسیر کاردانی، راحت تر بوده و شما را زودتر به مقصد تحصیل ، شغل و کار در رشته مورد نظر می رساند، اما از لحاظ سطح علمی پایین تر از مسیر گروه آزمایشی ریاضی است.

7- برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتردر دوره های بالاتر( کارشناسی و…) ورود از مسیر ریاضی در کنکور سراسری ثبات بهتری داشته و همچنین طول تحصیل آن نسبت به دوره های کاردانی و بعد کارشناسی ناپیوسته، کمتر است.

8- اگر حوصله ،توان و استعداد ریاضی دارید و اگر این تغییر رشته برای فرار از درس های ریاضی نبوده و واقعا رشته کامپیوتر را دوست دارید، به نظر ما بهتر است مسیر گروه آزمایشی ریاضی را در کنکور سراسری انتخاب کنید. اگر نه ، همان مسیر کاردانی در دو دانشگاه علمی کاربردی و بدون کنکور آزاد را پی گیری کنید.C475

9- در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر ، پست ” پاسخ به سوالات ” و صفحه ویژه “ تغییر رشته ” را در پست مشاوره ، بخش هدایت تحصیلی بخوانید ویا با ما تماس تلفنی داشته باشید( شماره تلفن و روزهای تماس در پست “تماس با ما “در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب