موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی – شماره 155 ) : ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر دانشگاه از طریق گرفتن دیپلم کامپیوتر با وجود داشتن مهندسی شیمی؟

 

سوال:images (5)

سلام.
من رشته تجربی بودم و الان در دانشگاه دارم مهندسی شیمی میخونم ولی میخواستم ببینم که الان میخوام برم دیپلم کامپیوتر بگیرم و از طریق رشته کامپیوتر به دانشگاه برم چن تا سوال دارم ازتون:
۱=چه درسهایی رو باید امتحان بدم ؟آیا لازمه که دروس سال دوم کاپیوتر رو هم امتحان بدم؟؟؟؟؟
۲=قبول شدن در رشته کامپیوتر سخته یا آسونه؟؟؟؟؟
۳=دروسی که من در سال سوم پاس کردم آیا اونجا تطبیق داده میشن؟؟؟؟؟؟؟؟
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۰/۰۲ در ۸:۱۷ ق.ظ – توسط: کیانوش )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
پاسخ اول: با داشتن مهندسی شیمی معلوم نیست برای چه منظوری دنبال تحصیل در رشته کامپیوتر هستید؟ و معلوم نیست برای چه می خواهید برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر دیپلم کامپیوتر بگیرید. این یک جوری عمر تلف کردن است . به نظرما برای بالابردن مهارت خود در کامپیوتر، راهش این نیست!!! اگر هدف شما مهندسی کامپیوتر است، به نظر ما هیچ نیازی به گرفتن دیپلم کامپیوتر ندارید. شما با داشتن کاردانی و یا کارشناسی هر رشته ای فرصت دارید تا در کنکور دانشگاه ها شرکت کنید. اگر قبولی قبلی در دانشگاه دولتی بوده است، یکبار دیگر فرصت پذیرش و قبولی را دارید. پس برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر، پیشنهاد مشخص ما شرکت در کنکور از طریق گروه آزمایشی ریاضی است که بالطبع باید خود را برای آن آماده نمایید.

***تذکر: تعداد بارشرکت در کنکورمحدویتی ندارد بلکه منظور تعدادبار قبولی است که در دانشگاه دولتی هرکسی دوبار فرصت پذیرفته شدن دارد واگرهم بعد از اعلام قبولی به دانشگاه مربوط مراجعه نکند، به هرصورت جزء یکبار قبولی او حساب می شود. برای دانشگاه های غیر دولتی هم هیچ محدودیتی در تعدادبار شرکت در آزمون های آن و تعدادبار پذیرش وجود ندارد.

پاسخ دوم: با داشتن دیپلم دیگر، امکان گرفتن دیپلم کامپیوتر در شاخه فنی حرفه ای وجود ندارد . در صورت علاقه و اصرار به داشتن دیپلم فنی کامپیوتر، تنها راه مسیر شاخه کار ودانش است. چون در کار ودانش شرایطتغیر رشته و… وجود ندارد.

پاسخ سوم: در صورت پی گیری در شاخه کار ودانش، امکان تطبیق واحد هم وجود دارد.

پاسخ چهارم: اگر واقعا به رشته کامپیوتر علاقه داشته و استعداد ، و به مدرک آن نیاز ضروری داشته باشید امکان قبولی هم وجود دارد. منتهی بدانید قبولی از طریق رشته ریاضی قدری کار بیشتری می برد و از طریق کار ودانش بسیار طولانی می شود. چون گرفتن دیپلم کامپیوتر از طریق کار ودانش، یک سال طول می کشد و بعد شما با دیپلم کار ودانش می توانید در دانشگاه فنی حرفه ای و جامع غلمی و کاربردی شرکت کنید . بنابرانی دوره های این دانشگا هها به صورت ناپیوسته به کاردانی و بعد به کارشناسی است . به خصوص امکان قبولی از کاردانی به کارشناسی سخت تر است. و همینطور چون هدف رشته ای کار ودانش و… مهارتی است، سطح علمی پایین تری دارد.
خلاصه اینکه؛ معلوم نیست که شما برای چه هدفی به دنبال تحصیل در رشته کامپیوتر هستید!!! ما نظرما این است که اگر واقعا به مدرک مهندسی کامپیوتر نیاز دارید، از مسیر گروه ریاضی پی گیری کنید و اگر نیازی به مدرک آن ندارید و می خواهید صرفا مهارت خود را بالا ببرید، ازدوره های آزاد مراکز آموزش فنی حرفه ای استفاده کنید. و وقت و عمر گران بهای خود را هدر ندهید.

*** درصورت نیازبه مشورت بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید ( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب