موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 68 ) : با وجود درس افتاده پایه سوم ریاضی برای امتحان دی ماه، آیا امکان تغییر رشته از سوم ریاضی به پیش دانشگاهی تجربی ، وجوددارد؟

www-farsv-com

سوال:
با وجود عدم فارغ التحصیل شدن در پایه سوم(دیپلم) به دلیل چنددرس افتاده پایه سوم ریاضی که باید دردی ماه امتحان داد، آیا امکان تغییر رشته از سوم ریاضی به پیش دانشگاهی تجربی ، وجوددارد؟

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام
پاسخ به این سوال چند بخش دارد:
1- باید دو درس زیست 1 مربوط به پایه دوم و زیست 2 مربوط
zist 1پایه سوم را به عنوان دروس تغییر رشته ازسوم ریاضی به پیش دانشگاهی تجربی، امتحان داده و حداقل نمره قبولی 10 را کسب نمایید.

2-امتحان تغییر رشته در هر سال، فقط در تابستان پایه سوم به دانشگاهی انجام می شود. بنابراین تا تابستان سال بعد، باید دروس تغییر رشته را کار کنید. توصیه ما این است که حتما کلاس بروید( مثل شرکت در کلاس یک آموزشگاه قوی برای دو درس زیست 1 پایه دوم و زیست 2 پایه سوم)

3- با توجه به تغییر آیین نامه دوره پیش دانشگاهی:
اولا؛ چون نظام آموزشی از ” ترمی واحدی” به ” سالی واحدی” تغییر کرده، حتی درصورت فارغ التحصیل شدن در دی ماه امسال، امکان ادامه واحد های پیش دانشگاهی در مدارس روزانه وجود ندارد.
ثانیا؛ دانش آموزی که شرایط ادامه تحصیل در مدارس روزانه را دارد نمی تواند در مدارس بزرگسالان(شبانه) و یا به صورت داوطلب آزاد و یا آموزش از راه دوره تحصیل کند. (شرایط: در صورت سن زیر21 سال و طی نکردن حداقل یک سال دوره پیش دانشگاهی روزانه )

*** توجه:
tywy7h0fdk8i8xweuen6الف) معنی توضیحات بالا این است که همینکه این دانش آموز واحد های افتاده ای برای دی ماه امسال دارد، تا مهر 93 به عنوان دانش آموز پیش دانشگاهی، امکان ادامه تحصیل ندارد و به ناچاراز وقفه تحصیلی اجباری استفاده می کند. حال چه تغییر رشته ای باشد چه نباشد! پس بهتر است از این فرصت برای یادگیری بهتر و قوی کردن پایه خود در دروس تخصصی پایه رشته تجربی( زیست 1 – زیست 2 – شیمی 2 و3) استفاده کنید.

ب) همانطور که در بالا توصیه نمودیم، برای دوره پیش دانشگاهی نیز درطول مدت بهمن سال جاری تا تیر ماه سال آتی (که زمان شروع کلاس های دوره پیش دانشگاهی در مدارس غیر دولتی است) و یا تا مهرماه سال بعد(که زمان شروع کلاس های دوره پیش دانشگاهی در مدارس دولتی است) حتما از کلاس های درس یک آموزشگاه قوی بهره بگیرد.

سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌های این مطلب