موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 67 ) : امکان ادامه تحصیل در رشته مترجمی زبان خارجه با داشتن دیپلم فنی کامپیوتر.

مترجمی زبان
سوال:
آیا من می توان با دیپلم کامپیوتر در رشته مترجمی زبان خارجه تحصیل نمود؟ در کدام دانشگاه و با چه شرایطی؟

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
پاسخ اول:
برای شرکت در کنکور فنی حرفه ای، شما با داشتن دیپلم فنی رشته کامپیوتر، فقط می توانید در رشته مختص به خود یعنی کامپیوتر برای مقطع کاردانی ثبت نام نموده و امتحان دهید. می توانید پی دی دف(PDF) دفترچه راهنمای آن را در پست ” معرفی کتاب و متون” در سایت ما بخوانید.

پاسخ دوم:
همچنانکه در سوالات کاربران دیگر پاسخ داده ام و درصفحه” پاسخ به سوالات ” و همچنین در ذیل همین صفحه “امتحان تغییر رشته ” آمده است، شما می توانید شرایط و ضوابط رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی را که نیازی به دوره پیش دانشگاهی نداشته و نظر شما را تاحدی تامین می کند، پی گیری کنید. دفترچه راهنمای سال 92 آ نرا به صورت پی دی اف(pdf) در پست “مشاوره” و پست ” معرفی کتاب و متون” سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش آمده است(کد رشته های 404 در صفحه 9 دفترچه مذکور مربوط است به رشته زبان!) دفترچه را به دقت بخوانید.
* بخشی از متن دفترچه راهنمای مذکور برای امکان ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی:
در ذیل توضیح شرایط اختصاصی(صفحه2) دفترچه راهنمای شرکت در پذیرش کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مهر1392، با داشتن دیپلم سه ساله جدید(فنی حرفه ای، کارودانش، نظری) یا دیپلم نظام قدیم(چهار ساله یا شش ساله نظری و فنی حرفه ای) می توان در این پذیرش این دانشگاه شرکت کرد.

پاسخ سوم:
– اگرمی خواهیدادامه تحصیل در رشته مورد نظر، به صورت کارشناسی پیوسته باشد، باید از طریق کنکورسراسری اقدام کنید . در این صورت باید دوره پیش دانشگاهی را هم بگذرانید. یعنی ازپایه سوم رشته فنی به دوره پیش دانشگاهی (رشته انسانی)، تغییر رشته دهید.

*در صورتی که سوال و ابهامی داشتید، می توانید باما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش)
سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌های این مطلب