موضوعات

ضـــــرورت ايجـــاد و ترميـــم ســـوابـــق تحصيــــلي(معــــدل امتـحــان نــــهایــی) بــرای داوطلبـــان آزمــون ســـراســـــري 

داوطلباني که سوابق تحصيلي ندارند يا سوابق آنها ناقص است يا نياز به ترميم دارند، لازم است در این زمینه اقدام کنند…

— همانطو که در اطلاع رسانی ها ی قبلی آمده است ؛  تغييرات آزمون سراسري سال ۱۴۰۲ بدین صورت اعلام شده است که  اين آزمون در دو نوبت برگزار مي‌شود که نوبت اول آن در دي ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و اکنون با هم‌انديشي همراهي تمامي عوامل اجرايي و حفاظتي، در حال برنامه‌ريزي براي برگزاري آزمون سراسري نوبت دوم در تير ماه سال جاري به بهترين شکل ممکن هستيم.

— یکی از موارد آن تاثير قطعي سوابق تحصيلي در آزمون سراسري سال ۱۴۰۲ بر مبناي نمرات دروس سال دوازدهم نظام ۳-۳-۶ خواهد بود،  این تاثیر ۴۰ درصد به صورت قطعي است و دروس عمومي در اين بخش مؤثر خواهد بود و ۶۰ درصد نيز مربوط به آزمون است که شامل دروس اختصاصي است.

— سوابق تحصيلي از سوي وزارت آموزش و پرورش اعلام مي‌شود و اما داوطلباني که سوابق تحصيلي ندارند يا سوابق آنها ناقص است يا نياز به ترميم دارند، لازم است که براي کسب سوابق تحصيلي موردنظر، برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند و مطابق اطلاعيه‌هاي وزارت آموزش و پرورش اقدام نمايند.

— درباره زمان انتخاب رشته آزمون سراسري ۱۴۰۲ باید گفت ؛ کارنامه داوطلبان (نوبت‌هاي دي ماه و تير ماه)، که حاوي رتبه آنان است، در مرداد ماه از طريق درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش منتشر مي‌شود و داوطلباني که مجاز به انتخاب رشته باشند، مي‌توانند در مرداد ماه، با مراجعه به سايت سازمان سنجش و مطابق با دفترچه راهنما، انتخاب رشته کنند.

 آمار داوطلبان آزمون سراسري سال ۱۴۰۲  در نوبت دي ماه ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب و در نوبت تيرماه 1 ميليون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در آزمون سراسري نام‌نويسي کردند که از اين تعداد ۶۳۸۷۸ داوطلب در نوبت دي ماه و ۷۰۹۲۶ داوطلب در نوبت تير ماه از استان فارس هستند.

—————————————————————————————————————————————————

مأخذ :مروتي حسن / معاون امور آزمون‌هاي سازمان سنجش آموزش کشور / نشست مسؤولان سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه شيراز ، چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ماه به نقل از : پیک سنجش – شماره1325– دوشنبه 25- اردیبهشت ۱۴۰۲

ویرایش  متن خبر توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

#آموزش_عالی #دانشگاه  #اخبار_و_اطلاعیه 

#مشاوره_تحصیلی #آیین_نامه_و_دستورالعمل 

#آزمون_سراسري_سال1402

#تغييرات_آزمون_سراسري_سال1402

#سوابق_تحصیلی #ترمیم_معدل 

#تاثیر_قطعی_معدل_امتحان_نهایی

#ترمیم_معدل_امتحان_نهایی 

#مجلات_پیک_سنجش #آرشیـو_مجلات_پیک_سنجش

#پاسخ_به_سوالات#هدایت_تحصیلی_شغلی

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

 

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید