موضوعات

زمان ثبت‌نام و شرايط انتقال و مهمان شدن دانشجويان ‏دانشــگاه هـا و مراکـز آمـوزش عــالـي دولتـي و غيــردولتي

1- شرایط و زمان  ثبت‌نام متقاضيان مذکور را براي سال تحصيلي ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از طريق  سامانه جامع امور دانشجویان ( سجاد )  به آدرس: https://portal.saorg.ir   اعلام می گردد.  

2- با توجه به شرايط ايجاد شده به دليل شيوع بيماري کرونا در کشور و پيروي تمام مؤسسات آموزش عالي از دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مبارزه با کرونا، به اطلاع مي‌رساند که در صورت تداوم وضعيت بيماري، مهماني و انتقال دانشجويان تحت شرايط حاکم است و موافقت مؤسسات مبدا و مقصد با درخواست‌هاي مربوط، در صورت بازگشت به شرايط عادي در مؤسسات آموزش عالي، امکان‌پذير خواهد بود.

3- دانشگاه‌ها و مؤسسات بايد زمان شروع ثبت درخواست‌هاي مهماني و انتقال را با استفاده از ابزارهاي مناسب اطلاع رساني علي‌الخصوص از طريق فضاي مجازي به اطلاع کليه دانشجويان برسانند.

4- دانشگاه‌هاي مبدا بايد بر اساس مفاد آيين‌نامه شماره ۸۸۴۴۱.۳.۴۱ مورخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ (در صورت تصويب، آيين‌نامه جديد ابلاغ خواهد شد) درخواست دانشجو را بررسي کرده و در صورت داشتن شرايط، از اول خرداد ماه تا ۱۵ تير ماه، نظر خود را در سامانه اعلام و در صورت موافقت، ريزنمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد از طريق سامانه ارسال کنند؛ سپس دانشگاه‌هاي مقصد، حداکثر تا پايان مرداد ماه، نسبت به بررسي تقاضاها اقدام و نتيجه آن را از طريق سامانه ياد شده اعلام کنند.

5- دانشجو، در صورت داشتن شرايط خاص، ضمن آگاهي از شرايط حاکم به دليل بروز بيماري کرونا و شرايط دانشگاه مبدا و مقصد، بايد با اطلاع کامل از وضعيت تحصيلي خود و شرايط ثبت‌نام در سامانه سجاد سازمان امور دانشجويان، در موعد اعلام شده (اول تا ۳۱ ارديبهشت ماه) درخواست خود را مبني بر نوع آن (دو نيمسال مهماني، تمديد مهماني، مهمان دايم و انتقال) براي سال تحصيلي 1402-1403 ثبت و با اطلاع کامل از شرايط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصيلي، وضعيت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد، نسبت به انتخاب دانشگاه يا مؤسسه مقصد اقدام نموده و مستندات خود را براي تقاضاي ارايه شده اسکن و ضميمه تقاضا کند.

تذکر: لازم به ذکر است که متقاضيان، به منظور ثبت درخواست، ابتدا بايد در سامانه سجاد ثبت‌نام کنند و پس از دريافت نام کاربري و رمز عبور از قسمت خدمات سازمان، درخواست خود را ارايه کنند.

6- متقاضي، مسؤول صحت اطلاعات و اعلام واحدهاي درخواستي ارايه شده در خصوص شرايط خاص و درخواست خود خواهد بود و در صورت عدم احراز هر يک از اطلاعات ارايه شده، تقاضا از وضعيت بررسي خارج خواهد شد.

7- دانشگاه انتخابي حتماً بايد در شهر محل سکونت خانواده متقاضي يا حتي‌الامکان، در صورت نبود دانشگاه در محل مذکور، در شهرهاي نزديک‌تر به محل سکونت وي باشد تا از ترددهاي غيرضرور جلوگيري شود. 

—————————————————————————–

مأخذ : 

۱-سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري / به نقل از پیک سنجش – شماره ۱۳۲۲– دوشنبه ۵- اردیبهشت ۱۴۰۲ -صفحه 3

۲-  سامانه  نقل و انتقال دانشجویان : https://portal.saorg.ir/

ویرایش و دسته بندی مطلب توسط دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

#آموزش_عالی #دانشگاه  #اخبار_و_اطلاعیه 

#مشاوره_تحصیلی #آیین_نامه_و_دستورالعمل 

#انتقال_دانشجو #میهمان_دانشجو

#انتقال_و_میهمان_دانشجو

#انتقال_و_میهمان_دانشجو

#مجلات_پیک_سنجش #آرشیـو_مجلات_پیک_سنجش

#پاسخ_به_سوالات#هدایت_تحصیلی_شغلی

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید