موضوعات

برنامه‌های آموزش خانواده و مراکز راهنمایی و مشاوره

متن کامل دستورالعمل را در ذیل دریافت کنید

 بر اساس اصول، راهکارها و سیاست‌های مندرج در سند تحول بنیادین وزارت آموزش‌وپرورش علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان، می‌بایستی نسبت به آگاهی‌رسانی یاری‌رسانی و توانمندسازی اولیا در فرآیند زندگی و تربیت فرزندان اهتمام جدی داشته باشد.

ازاین‌رو اداره کل انجمن اولیا و مربیان به‌عنوان یکی از مراجع اصلی آموزش والدین، ملزم به طراحی، تولید و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف در این زمینه می‌باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر طرح‌ها و برنامه‌های آموزش و مشاوره خانواده به‌خوبی در حال گسترش و توسعه کمی و کیفی در کشور می‌باشد و همواره تلاش شده تا اولیا در مسیر پرفرازونشیب تربیت فرزندان تنها نباشند و با کمک کارشناسان و متخصصان بتوانند مسائل و مشکلات خانواده را به بهترین نحو ممکن حل نمایند.

۱آموزش خانواده 

الف با توجه به‌ضرورت و اهمیت جایگاه آموزش خانواده در فرایند تعلیم و تربیت، رویکرد و سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در دولت مردمی توجه جدی به امر آموزش خانواده با تخصص‌های موردنیاز با اولویت مناطق محروم و مرزی می‌باشد، لذا ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی عملیاتی در شهرستان‌ها و مناطق صورت پذیرد. بر این اساس آموزش اولیا از طرق گوناگون اعم از مجازی حضوری صداوسیمای استان و با استفاده از منابع داخلی استان انجام پذیرد همچنین ترتیبی اتخاذ گردد تا آموزش‌های خانواده به‌صورت مستمر و پایدار و بر اساس محتواهای موردنیاز از انجام گیرد.

ب بر اساس سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی در راستای مردمی سازی آموزش‌وپرورش و توجه جدی به امر آموزش خانواده مقرر است تا در سال تحصیلی ۱٤۰۳-۱٤۰۲ مدرسان آموزش خانواده با توجه به مدرک، رشته تحصیلی علاقه و تجربه در گروه‌های پنج‌گانه زیر ساماندهی شوند. 

و……………………………..

متن کامل دستورالعمل»»» آموزش خانواده و مراکز راهنمایی و مشاوره

————————————————————————————-

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

#آموزش_و_پرورش #پرورشی

#آیین_نامه_و_دستورالعمل #شیوه_نامه

#مشاوره_و_روانشناسی #آموزش_خانواده

#مراکز راهنمایی و مشاوره

#انجمن_اولیاء_و_مربیان

#سند_تحول_بنیادین_وزارت_آموزش_و_پرورش

#مشاوره_روانشناسی #مشاوره_تحصیلی

#هدایت_تحصیلی_و_شغلی 

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید