موضوعات

سامانۀ طــــراحان ســـــــؤال جهت برگزاري الکـتــرونـيــک و هوشمنــد آزمون‌های سراسری،کارشناسي‌ارشد و دکتري

 

— در راستاي سياست‌هاي کلان سازمان سنجش براي برنامه‌ريزي در مسير توسعۀ آزمون‌هاي استاندارد و شيوه‌هاي نوين برگزاري الکترونيک و هوشمند آزمون‌ها، سامانۀ طراحان سؤال آزمون‌هايي که سازمان سنجش مجري برگزاري آن است، راه‌اندازي شد.

 

— در مرحلۀ نخست در نظر است تا براي آزمون‌هاي سراسري، کارشناسي‌ارشد و دکتري، از ظرفيت‌هاي علمي و تخصصي موجود در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشي و پژوهشي کشور و همچنين معلمان و دبيران وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور، براي طراحي سؤالات با رعايت استانداردهاي لازم استفاده شود.

 

 — هدف‌گذاري سازمان سنجش آموزش کشور، حرکت در مسير استفادۀ کاربردي از فناوري‌هاي نوين و دانش‌بنيان در برگزاري آزمون‌هاي الکترونيکي و بدون کاغذ است… در مسير تحقق اين هدف، اقدامات زيادي در بخش‌هاي مختلف بايد صورت گيرد که نيازمند مشارکت استادان، معلمان و صاحب‌نظران در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و مدارس است، و اميدواريم که با هوشمندسازي گام به گام آزمون‌ها زمينۀ آرامش و رضايت بيشتري براي داوطلبان و خانواده‌هاي آنان فراهم شود.

 

— از فرهيختگان نظام علمي و آموزشي کشور دعوت کرد با مراجعه به درگاه اطلاع‌رساني سازمان سنجش و سامانۀ طراحان سؤال به آدرس: www.iais.sanjesh.org در اين سامانۀ ثبت‌نام نموده و اقدام به طراحي و ارسال سؤال نمايند.

 

— متقاضيان، پس از ثبت‌نام، تکميل مشخصات و احراز هويت، مي‌توانند نسبت به ارسال سؤالات پيشنهادي خود براي آزمون‌هاي مختلف اقدام نمايند. از اين سؤالات، پس از فرآيند داوري، در بانک سؤال الکترونيکي استفاده خواهد شد.

 

— هم اکنون آزمون‌هاي تافل و سامفا به صورت الکترونيکي برگزار مي‌شود،  برگزاري «پيش آزمايشي» نخستين آزمون الکترونيکي سراسري در مقياس محدود انجام می شود.  اين آزمون به صورت «پيش آزمايشي» بين داوطلبان معرفي شده از سوي آموزش و پرورش و در دو شهر و در گروه آزمايشي علوم تجربي برگزار شد تا امکان رفع نقص احتمالي نرم‌افزارها فراهم گردد. اميدواريم که در اوايل سال آينده، با اعلام فراخوان عمومي، متقاضيان بتوانند آمادگي خود را براي شرکت در اين آزمون‌هاي آزمايشي اعلام کنند.

 

— مهم‌ترين موضوع در برگزاري اين آزمون، حوزه‌هاي اجرايي و زيرساخت است که در اين زمينه با شرکت‌هاي دانش‌بنيان، دانشگاه‌هاي دولتي و دانشگاه آزاد اسلامي و ساير مؤسسات آموزش عالي در حال مذاکره هستيم.

————————————————————-

پورعباس عبدالرسول / معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رييس سازمان سنجش آموزش کشور/ به نقل از پیک سنجش – شماره1316- دوشنبه 8- اسفند ۱۴۰۱ -صفحه ۱۶

#اخبارواطلاعیه #آموزش_عالی#اطلاع_رسانی
#سازمان سنجش#آزمون_سراسری #کنکور
#دوره_فوق_دیپلم #دوره_کارشناسی
#دوره_کارشناسی_ارشد  #دوره_دکتری
#پیک سنجش #آیین_­نامه­_و_دستورالعمل­های­_دانشگاهی
#آزمون_کاردانی #آزمون_کارشناسی #آزمون_کارشناسی_ارشد #آزمون_دکتری
#سامانه_طراحان_سوال #آزمون_های_ الکترونيک_و_هوشمنــد
#پاسخ_به_سوالات #هدایت_تحصیلی_شغلی
#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی_شغلی
#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید