موضوعات

کنـــکـــور را حــــــــــذف شــــــــده در نـــــــــظـــر بــگيـــريـــد…!!!

 ما ديگر کنکور نخواهيم داشت، بلکه يک نظام سنجش ورود به دانشگاه دو مرحله‌اي را اجرايي خواهيم کرد.

 کنکور و مصوبات آن در خصوص کاهش سهم آن در نظام سنجش آموزش کشور:

طي سال‌هاي آينده، ما ديگر کنکور به شيوه سابق نخواهيم داشت، بلکه يک نظام سنجش ورود به دانشگاه را که شامل دو بخش است، اجرايي خواهيم کرد.

 نظام سنجش دو مرحله‌اي را آزمون‌هاي يکپارچه کشوري در آموزش و پرورش و آزمون‌هاي کشوري در سازمان سنجش تشکيل خواهد داد و ملاک پذيرش و ورود به دانشگاه نيز اين دو سنجش خواهد بود؛ از اين رو، کنکور را حذف شده در نظر بگيريد؛ لذا سوابق تحصيلي و آزمون سنجش به شکل هوشمند و در تعداد قابل قبول، از سوي آموزش و پرورش و سازمان سنجش، در راستاي تقويت اين دو سازمان، طراحي خواهد شد.

افزايش سهم سوابق تحصيلي و عدالت آموزشي :

براي رسيدن به عدالت آموزشي، بايد بتوانيم امتحانات هوشمند را در کشور برگزار کنيم. آنچه آن روزها تحت عنوان امتحانات متعدد مي‌گفتيم، امروز عملياتي خواهد شد؛ چرا که امروز نيز فناوري آن در کشور موجود است که در آينده در مورد جزييات آن بيشتر صحبت خواهيم کرد.

 اجراي طرح امتحانات هوشمند ظرف دو و نهايت سه سال آينده :

با تکرار، تعدد و تنوع آزمون، هم کيفيت آموزش بالا خواهد رفت موضوع  اجراي طرح امتحانات هوشمند، اثر مثبتي روي آموزش خواهد گذاشت، و هم مافياي کنکور حذف خواهد شد.

توضیحی در مورد تعارضات پيش آمده در سال جاري در مورد تفاوت اهداف آموزشي آموزش و پرورش و سازمان سنجش :

در جلسه‌اي که با وزير آموزش و پرورش داشته‌ايم، بر اين نکته تاکيد شد که در راستاي هم سو کردن هر دو سازمان در جهت ارايه خدمات بهتر و برجسته‌تر به دانش‌آموزان گام برداريم.

وي در مورد جزييات اين همراهي و هم سويي باید گفت مهم‌ترين مسأله ما، بيشتر در مسير محتواسازي و اجراست که اگر محتواسازي را به شکلي پيش ببريم که سؤالات ما در چارچوب کتاب‌هاي آموزش و پرورش باشد، اين تعارضات پايان خواهد يافت.

طراحی سؤالات مفهومي به جای سؤالات کليشه‌اي :

ما براي سال ۱۴۰۱ اين کار را شروع کرده‌ايم و به اميد خدا با طرح سؤالات مفهومي، محتوايي و در واقع متکي به محتواي کتاب‌هاي درسي و نه خارج از آن، بايد هم زمان در آموزش و پرورش و سازمان سنجش تلاش کنيم.

 بايد فاصله خود را با سؤالات کليشه‌اي زياد کنيم، بر اين نکته تاکيد می کنیم که بايد به نقطه‌اي برسيم که صد در صد سؤالات ما محتوايي و متکي به کتب درسي باشد. اين موضوع به طور طبيعي تعارضات موجود را از ميان خواهد برد.

———————————————————————————————

ماخذ : دکتر عبدالرسول پورعباس رييس سازمان سنجش آموزش کشور به نقل از : پیک سنجش شماره1261 – به تاریخ دوشنبه 4 بهمن1400 ( عنوان بندی و ویرایش توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش)

#اخبارواطلاعیه#آیین_و_دستورالعمل#آموزشی

#آموزش_و_پرورش#آموزش_عالی#دوره_کارشناسی

#شیوه_نامه_ها#شیوه_نامه_آموزشی

#پاسخ_به_سوالات#هدایت_تحصیلی_شغلی

#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی_شغل

#سنجش#سازمان_سنجش_آموزش_کشور#حذف_کنکور

#طراحی_سوالات_کنکور #اجرای_سوالات_هوشمند_آزمون_سراسری

#مشاوره_تحصیلی#انتخاب_رشته_دانشگاهی#آسیب_شناسی

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید