موضوعات

آسیب شناسی دوره کرونا(7)/مدرسه وکرونا(قسمت7): نظرکارشناسان – قسمت4 ؛ دوگــانــه ســــازی آمـــــــوزش و ســــــلامـت بــه صـــــــــــــــلاح دانــش آموزان نــــــیــــست!!!

– پرداختن به دوگانه آموزش و سلامت به صلاح دانش آموزان نیست.

– تاکنون پنج موج کرونا در کشور تجربه شده و نمی‌توانیم شیوع کرونا را با بازگشایی مدارس مرتبط کنیم و از زمان حضوری شدن مدارس در آبان روند نزولی شیوع کرونا ادامه داشته زیرا کودکان در بسیاری از فعالیت‌ها مانند مسافرت‌ها، دورهمی ها، پارک و بازار حضور دارند و می‌توان گفت مدرسه از بسیاری از این اماکن امن تر است.

– در گفتگویی که امروز با دانش آموزان انجام گرفت دانش آموزان نسبت به سلامت و رعایت نکات بهداشتی آگاهی داشتند و فرهنگ سازی سواد سلامت روحی نیز می‌تواند در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

– دوگانه آموزش و سلامت به صلاح جامعه نبوده و تضمین سلامت دانش آموزان برای همگان در اولویت بوده اما آموزش و یادگیری نیز به همین ترتیب باید مورد توجه قرار گیرد و وزارت آموزش و پرورش تاکنون تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا بوده و بازگشایی مدارس با نظر این ستاد و حمایت‌های رئیس جمهور صورت گرفته است.

– بیشترین آسیب در ایام کرونایی متوجه دانش آموزان کم برخوردار شد زیرا دانش آموزان برخوردار به دلیل بالا بودن سطح سواد والدین می‌توانند مشکلات را برطرف کنند اما دانش آموزان کم برخوردار نیز حتی با داشتن گوشی هوشمند دچار مشکل هستند و نیازمندیم از هر گونه دامن زدن بی مورد به خطرات بازگشایی مدارس خودداری شود.

– بر اساس نظرسنجی‌های جدید صورت گرفته خانواده از مضرات حضور دائمی کودکان در منزل اطلاع یافته‌اند و تنها بحث یادگیری مطرح نیست بلکه سلامت روانی، افزایش وزن، کم تحرکی و حضور بیش از حد در فضای مجازی از جمله مشکلات ایام کرونایی بوده و مدرسه در تنظیم نظم زندگی، مهارت‌های ارتباطی و دوست‌یابی مؤثر است.

————————————————————————————-

ماخذ : رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری مهر 

( https://www.medu.ir/fa/news/item/1832933/?ocode=1000000794 )

ویرایش توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

#آموزش_و_پرورش#تعلیم_و_تربیت#پرورشی#آموزشی #مشاوره_روانشناسی

#بهداشت_و_سلامت#بهداشت_روانی#آسیب_شناسی#کرونا#آسیب_دوره_کرونا

#کرونا_فرصت_ها_و_تهدیدها#کرونا_و__یادگیری#کرونا_و__افت_تحصیلی

#بازگشایی_مدارس#آموزش_مجازی#آسیب_فضای_مجازی

#هدایت_تحصیلی#مشاوره_تحصیلی#جبران_افت_تحصیلی#مشاوره_تحصیلی#تحصیل_حضوری

#مهارت_حل_مساله#دوره_دبستان#دوره_کودکی#دوره_دبیرستان#دوره_نوجوانی_و_بلوغ

#مهارت_آموزی#مهارت_های_زندگی#تعامل_با_همسالان

#دانش_افزایی#آموزش_خانواده#والدین_و_کودک#مسئولیت_پذیری

#تقابل_آموزش_و_سلامت#تعارض_کرونا_و_بازگشایی_مدارس

#دفتر_مشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید