موضوعات

شرایط ونحوه«اعمال مدرک تحصیـلی فرهنگیان شاغل»

خلاصه مطلب : اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولان طرح طبقه­‌بندی مشاغل معلمان کشور  که در واحدهای آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

– به استناد مفاد بخشنامه ۲۷ دیماه سال ۹۹ اعمال مدرک تحصیلی کارکنان شاغل در مشاغل اداری فقط برای یک مقطع تحصیلی و مشمولین طرح طبقه­ بندی مشاغل معلمان کشور که در واحدهای آموزشی به امر تدریس اشتغال دارند، صرفاً تا دو مقطع تحصیلی بالاتر با احراز شرایط مجاز است.

– مسئولیت هرگونه اقدام خارج از ضوابط و مقررات از قبیل تغذیه نرم افزار پرسنل و … که بر خلاف دستورالعمل مزبور باشد و موجب اختلال در اطلاعات سیستم پرسنل و همچنین اجرای قوانین باشد در اداره کل آموزش و پرورش برعهده مدیر منابع انسانی استان و کارشناسان مسئولان ذیریط و در اداره آموزش و پروش شهرستان­‌ها، مناطق و نواحی با رئیس اداره و کارشناس امور اداری ذیربط خواهد بود. بدیهی است در صورت ایجاد اختلال در سیستم پرسنل، شرکت پشتیبان نرم افزار، هیچ­‌گونه مسئولیتی جهت رفع مشکل ایجاد شده در این خصوص را نمی­ پذیرد.

– رعایت شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه‌­های  شماره ۷۱۰/۱۱ مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ و ۷۱۰/۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ الزامی است.

–  کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آنان دیپلم بوده و در دو مرحله (ابتدا مدرک فوق دیپلم و سپس  مدرک کارشناسی) موفق به ارائه مدرک کارشناسی ناپیوسته شده‌­اند، احتساب مدرک تحصیلی لیسانس به عنوان مدرک دوم محسوب می‌شود و کارمندانی که مدرک تحصیلی بدو استخدام آنها دیپلم بوده و در یک مرحله (کارشناسی پیوسته) موفق به اخذ مدرک تحصیلی لیسانس شوند، مدرک لیسانس آنان یک مقطع محاسبه می‌شود.

-اصلاح و به‌روزآوری طرح طبقه­‌بندی مشاغل معلمان کشور، بر اساس راهنمای تنظیم شناسنامه شغلی مشاغل دستگاه­‌های اجرایی، رشته­‌های تحصیلی مورد نیاز در شغل­‌های قابل تخصیص با همکاری معاونت­‌ها، ادارات کل و دفاتر مربوط (معاونت آموزشی، پرورشی، ابتدایی و تربیت بدنی) مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته که در صورت تایید از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور به اداره کل آموزش و پرورش استان­ها ابلاغ خواهد شد. بنابراین تا زمان ارسال بخشنامه یا دستورالعمل جدید، رعایت دقیق شرایط احراز مندرج در رشته شغلی (از نظر پیش­ بینی رشته تحصیلی فرد متقاضی برای ادامه تحصیل با پست مورد تصدی وی) براساس بخشنامه­ های­ شماره ۷۱۰/۱۱ مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۷ و ۷۱۰/۵۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ است.

– با توجه به همسان­‌سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی و براساس بند ۳ بخشنامه شماره ۷۱۰/۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۱ برخورداری کارمندان قرارداد کارمعین از مرخصی استحقاقی، استعلاجی، بدون حقوق، اعمال مدرک تحصیلی و سایر مزایای مترتبه، براساس مقررات مورد عمل در خصوص کارمندان پیمانی است. پس مبنای مورد عمل مدرک تحصیلی مندرج در حکم ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ آنان خواهد بود.

—————————————————————- 

ناصر سلیمان‌زاده رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ( در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها) به نقل از ایسنا

#آموزش_و_پرورش#اداری_مالی#راهنمای_مشاغل

#شناسنامه_شغلی_مشاغل_دستگاه­_های_اجرایی

#طبقه_­‌بندی_مشاغل_معلمان_کشور

#اعمال_مدرک_تحصیلی_کارکنان 

#اخبارواطلاعیه#آیین_و_دستورالعمل#تعلیم_و_تربیت

#شیوه_نامه_ها#شیوه_نامه_اجرایی

#پاسخ_به_سوالات#هدایت_تحصیلی_شغلی

#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی_شغلی

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید