موضوعات

عـادت ارسال پیام برای دیگران و ایجاد مــشکل کلافگی

– برخی افراد وقتی اقدام به خبرگردی می‌کنند و با موضوعات جالبی مواجه می‌شوند، اقدام به ارسال آنها به دیگران می‌کنند اما این کار از یک جایی به بعد باعث کلافگی افراد می‌شود!

 – برخی افراد وقتی اقدام به خبرگردی می‌کنند و با موضوعات جالبی مواجه می‌شوند، اقدام به ارسال آنها به دیگران می‌کنند اما ممکن است موضوعاتی که برای این افراد جالب و مهم است برای دیگران اهمیتی نداشته باشد و وقتی این اخبار و محتوا‌ها را به مقدار زیادی برای نزدیکانشان ارسال می‌کنند باعث کلافگی آنها شود اما به دلایل اخلاقی کسی نمی‌تواند این تذکرات را به آنها بدهد!

– استفاده از فضای‌ مجازی برای خواندن مطالب مختلف، پیگیری رویداد ها و افزایش اطلاعات مفید است اما اشتراک‌گذاری و ارسال دائمی محتوا برای دیگران می‌تواند آزاردهنده باشد؛ اطلاع‌رسانی خوب است اما زیاده‌روی در آن ممکن است باعث آزار روحی اعضای خانواده و دوستان شود.

– افزایش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آسان به فضای مجازی مخاطبان را در مواجهه با حجم بالایی از رویدادها و اطلاعات قرار می‌دهد که صرف‌نظر از درست یا غلط بودنشان، کاربران علاقه‌ زیادی به اشتراک‌گذاری آن دارند.

– گویی آن‌ها خود را رسانه‌ای می‌دانند که باید تمام آنچه را کسب کرده‌اند در اختیار دیگر اعضای خانواده، دوستان و آشنایانشان قرار دهند؛ فعال بودن در فضای مجازی و به‌روز بودن خوب است اما تصور کنید که هر روز تعداد زیادی خبر، عکس و ویدئو برای افرادی می‌فرستید که این اطلاعات برایشان هیچ جذابیتی ندارد و فقط برای آن‌ها آزاردهنده است بنابراین بهتر است هنگام فعالیت در فضای مجازی از ارسال دائمی مطالب مختلف برای خانواده و دوستان بپرهیزید.

( به نقل از : یایت معاونت حقوق و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش  https://www.medu.ir/fa/news/item/1600362/ ?ocode=1000000836 )

#بهداشت_و_سلامت#آسیب_شناسی#اعتیاد#فضای_مجازی#شبکه_های_اجتماعی

#رسانه#سواد_رسانه_ای#مراقبت_های_اجتماعی#پیام_رسان#پیام_رسان_مجازی

#تعلیم_و_تربیت#روان_شناسی#مشاوره_روانشناسی#مشاوره_تحصیلی

#حافظه_یادگیری#مهارت_ها#مهارت_های_زندگی

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید