موضوعات

جزئیـــات رعایت پروتــکل‌های بـهداشتی شرایــط کــــرونـــــا برای برگـزاری امتـــحانــات حضـــــوری پایان سال تحصیلی

 – روش کنترل دانش آموزان با علائم بیماری کرونا : کد ملی دانش آموزان شرکت‌کننده در امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم تا بتوانیم به‌صورت روزانه در سامانه «ماسک» وضعیت سلامتی دانش آموزان را چک کنیم. وزارت بهداشت دانش‌آموزانی که دارای بیماری کرونا هستند را  به ما معرفی خواهند کرد تا از این دانش آموزان در زمان دیگری آزمون گرفته شود، همچنین در هنگام ورود دانش آموزان به حوزه‌های امتحانی درصورتی‌که دانش‌آموزی علائم بیماری داشته باشد، در یک فضای قرنطینه از آن‌ها آزمون گرفته خواهد شد و این دانش آموزان در کنار سایر دانش آموزان، آزمون نخواهند داد.

– تجربه سال قبل : در برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی سال گذشته، شرایط امسال را داشتیم و موفق به برگزاری آزمون‌های حضوری با رعایت تمام پروتکل‌ها شدیم. امسال هم با توجه به شرایط جدید دستورالعملی را در این رابطه به استان‌ها ارسال کردیم.

– افرایش حوزه های امتحانی : درگذشته 4 هزار حوزه امتحانی در پایه دوازدهم داشتیم اکنون 6 هزار و 700 پایگاه و 640 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم داریم. برای آزمون‌های نهایی، فاصله دانش‌آموزان از هر طرف 2 متر پیش‌بینی‌شده و هر دانش‌آموز 4 مترمربع فضا دارد.

اولویت با برگزاری امتحان در فضای باز : تأکید کردیم هرجایی که امکان برگزاری آزمون در فضای باز وجود دارد، این کار صورت بگیرد تا از دغدغه‌ها کاسته شود.

کنترل رفت و آمد و تجمع دانش آموزان : همکاری عوامل اجرایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برای رفت‌وآمد دانش‌آموزان مهم است و برای جلوگیری از تجمع قبل و بعد از ورود به سالن امتحانات، زمان ورود به سالن را گسترده‌تر کردیم.

 برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم در مدارس خودشان : در پایه نهم امتحانات به‌صورت مدرسه‌ای برگزار می‌شود. بنابراین تراکم در حوزه‌های امتحانی، در این پایه کم‌تر است. در حوزه امتحانی پایه دوازدهم یک مراقب سلامت در حوزه امتحانی،  نظارت کافی را دارد و از سوی شبکه‌ بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز بر امتحانات، نظارت صورت خواهد گرفت.

—————————————————————————————————–

مآخذ : محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش ( گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش )

 انتخاب بخشی از مطلب و عنوان بندی توسط دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید