موضوعات

اجــــــــرای امــــتـــــحــــانــــــات شِــــــبـــــه ‌نــــهــــــایـــــــی؛ تــمریـــنــــی بــرای کیفیّــــت ‌بخـــــــشی به امتـــحانات نهایی

– در راستای ارتقای میانگین نمرات کتبی دروس نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری، آزمون‌های شبه نهایی در مدارس متوسطه دوم برگزار می‌شود.

 – با تأکید بر لزوم ارتقای کیفی میانگین نمرات کتبی دروس نهایی در پایه دوازدهم؛ آزمون‌های شبه‌نهایی یکی از برنامه‌های کیفیت بخشی در آموزش و پرورش است.

 – ایجاد و افزایش انگیزه در دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای حضور موفق در آزمون‌های نهایی و تقویت دروس آسیب‌پذیر از جمله اهداف برگزاری آزمون‌های شبه نهایی است. همچنین با اجرای این آزمون‌ها قصد داریم تا دانش‌آموزان پایه دوازدهم را با قوانین و مقررات آزمون‌های نهایی آشنا کنیم.

 – پالایش و تحلیل آزمون‌های نهایی خرداد 99 یکی دیگر از اقدامات کیفیت بخشی است.

– دروس آسیب‌پذیر رشته‌های چهارگانه نظری را شناسایی و آزمون‌های شبه‌نهایی را در همان دروس برگزار می‌کنیم.آزمون‌های مورد نظر بر اساس حذفیات و بارم بندی آزمون نهایی طراحی می‌شود.

– سوالات در نظام 3-3-6  به صورت محتوایی طراحی می‌شود.از این‌رو نیاز به آمادگی ذهنی در اولیا و دانش‌آموزان احساس می‌شود.آزمون‌های شبه‌نهایی امسال از 16 فروردین آغاز و تا 24 فروردین به پایان می‌رسد.

—————————————————————————————————————–

مأخذ : علی دهقان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران ( گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران )  

انتخاب بخشی از مطالب جلسه و ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید