موضوعات

نقــــش هنـــــرهای تاثیــــــرگـــذار همچون سرود و نمایش در انتــــقــال آمـــوزه هـا و مفاهیــــم تربیـــتـــی و درســـــــی

– وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی و عمومی متولی فرآیند تعلیم و تربیت درهمه ساحت‌ها و گسترش و ارتقای اثربخشی و افزایش کارایی همه جانبه در برنامه آموزشی و تربیتی است.

– اهتمام به ترویج برنامه های مدرسه محور، توسعه فعالیت های جمعی و مشارکت، ایجاد نشاط در محیط مدرسه از جمله ضروریاتی است که در ذیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری محقق می‌شود.

– هنر های تاثیر گذاری همچون نمایش و سرود آوازهای جمعی که از علایق مورد توجه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی است به خوبی می‌تواند آموزه‌ها و مفاهیم تربیتی و درسی را به طور غیر مستقیم انتقال دهد و به تقویت روحیه جمع گرایی، کار گروهی و نشاط در مدرسه به خدمت گرفته شود.

– سرود و نمایش با کاهش حس خودمحوری، افزایش میزان تحمل آنان در برابر دیگران، تقویت روحیه کنجکاوی و جسارت تجربه کردن و ابتکار عمل در برابر جمع به رشد و تعالی دانش آموزان منجر می شود.

– اکنون نیز در نظر داریم با برگزاری هفته سرود و نمایش با بهره گیری از ظرفیت عظیم فضای مجازی به عنوان اصلی ترین و تاثیرگذارترین کانون حضور فعلی دانش آموزان به این مهم مبادرت کنیم و با این حرکت گسترده زمینه ارتقاء مهارت های فردی و اجتماعی و ارتقاء هویت ملی دینی و انقلابی دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

– برنامه‌های هفته سرود و نمایش مدارس که با شعار «هر مدرسه یک سرود یک نمایش» ابلاغ شده است با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی و بهره مندی از تخصص فرهنگیان دانش آموزان و اولیا علاقمند در جهت تربیت نسلی پویا شاداب و بانشاط در شبکه شاد اجرا می شود.

——————————————————————————————

علیرضا کاظمی در گفت وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی به مناسبت برگزاری برنامه‌های هفته سرود و نمایش در شبکه شاد

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید