موضوعات

اهمیّـــــــــت دوران کــــــــودکـــــــــــــى در دوره دبــــــســـتــــــان و چــــــــــــــالــــــــــــــش هــــــــــای دوره کــــــــــرونــــــــــــــــا

– اگر واقعا دنبال تربیت انسان تمام ساحتى هستیم ؛ توجه به اهمیت دوران کودکى مهم است و سرمایه گذاری براى رسیدن به اهداف باید از دوران کودکى انجام گیرد.

 – از زمان آموزش هاى عمومى و همگانى اولین بار بود که مدارس در این سطح وسیع بصورت اضطرارى تعطیل شد و شرایط جدید ما را در مسیرهای دوگانه ای قرار داد و چالش های جدید فرصتی برای بروز توانمندی ها و خلاقیت معلمان بود.

 – در دوره ی ابتدایی تولیدات موسسات ممنوع شد چرا که به عملکرد معلمان در دوره ابتدایی باور داشتیم…

– در آینده شاهد آموزش ترکیبی ( حضوری- مجازی) خواهیم بود.درگیر شدن والدین و خانواده ها در امر آموزش  را یکی دیگر از فرصت هاى ایجاد شده در ایام کرونا است.

– امسال برنامه عید و هنر و داستان در تعطیلات نوروز خواهیم داشت.

– کارنامه دوره ابتدایی در تاریخ درخشان خواهد ماند ( 1 )

 رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جای دیگری فرمودند که :

آموزش مجازی موضوعات تربیتی دانش‌آموزان را به حاشیه رانده است. لازم است مدارس برای جبران این خلاء با ایجاد زیرساخت‌ها، توانمندسازی نیروی انسانی و تولید محتوای الکترونیکی مناسب، فضایی برای آموزش ترکیبی (آموزش و تربیت) فراهم سازند.

تعطیلی مدارس، دانش آموزان را با چالش‌هایی مانند کم تحرکی، انزوا، رشد نیافتن مهارت‌های اجتماعی، نبود ارتباط با دوستان، چاقی و صرف زیاد زمان در فضای مجازی مواجه و بر سلامت روانی و عاطفی آنها آسیب‌های زیادی وارد کرده است.( 2 )

 

 * هزاران هزار کتاب در خصوص ایثار معلمان بخصوص در دوران کرونا نوشته شود بازهم کم است و اطمینان داریم که اگر روزی این دوران تحلیل شود کارنامه دوره ابتدایی بسیار درخشان خواهد بود. 

مشکلات شبکه شاد به جد مورد توجه است.( 3 )

 

 دوره ابتدایی بعنوان شالوده و اساس تعلیم و تربیت نقش اساسی دارد و آموزش و پرورش محلی برای تولید ایده با افکار و اندیشه نو است و نباید به این بخش بعنوان هزینه نگاه کرد. انتظار بر این است که مشکلات شاد به جد مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شود.( 4 )

——————————————————————————————-

1- رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  در رونمایی از مجموعه آثار تولید محتوای الکترونیکی و دستاوردهای آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی

2- رضوان حکیم زاده در گفتگو با ایرنا 

3- جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی

4- محرم زاده نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی

( گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی )

ویرایش توسط دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید